البرز - نادر ایزدبین با بیان اینکه استاندار البرز تعامل ادارات و ارگان های دولتی را با شوراها به صورت جدی پیگیری کند، گفت: متاسفانه برخی از مصوباتی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد مدیریت های شهری را دچار چالش می کند.

برخی از مصوبات مجلس مدیریت‌های شهری را دچار چالش می‌کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نادر ایزدبین رئیس شورای اسلامی استان البرز پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در همایش روز شوراها که در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد ، اظهار کرد: فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی برمردم سالاری دینی بصورت جدی پس از ۲۰  سال تاخیر دراولین انتخابات سال ۱۳۷۷ محقق شد.

وی افزود: شروع فعالیت شوراهای شهر و روستا ۲۰ سال دیرتر از دیگر ارکان اصلی شروع شد و بسیاری از مشکلات شوراها و مدیریت شهری ازاین موضوع ناشی شده است چراکه در این مدت هنوز باورفعالیت شوراها ایجاد نشده بود.

ایزدبین با اشاره به اینکه  در شعارها گفته می شود مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم در سرنوشت خویش افزود: گویا این بیانات بیشتر حرف درمانی است  و در عمل در دولت ها دیده نمی شود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: در اصل۱۰۳ قانون اساسی آمده است که استانداران، بخشداران، فرمانداران و حوزه مدیریت شهری موظف هستند تصمیم های شوراها را به رسمیت بشمارند اما در استان البرز بسیاری مدیران اجرایی رویکرد شورایی ندارند و اعضا شوراها ساعت ها وقت خود را در پشت در اتاق مدیران به انتظار می نشینند.

وی اضافه کرد: خواهشمندیم استاندار البرز به عنوان نماینده عالی استان در دولت تعامل ادارات و ارگان های دولتی را با شوراها بصورت جدی پیگیری کند.

ایزدبین با اشاره به اینکه امسال انتخابات مجلس را پیش رو داریم و عملکرد نمایندگان نباید در حد شعار باشد، گفت: متاسفانه  نمایندگان برخی از مصوباتی که در مجلس جمهوری اسلامی به تصویب می رسانند مدیریت های شهری را دچار چالش می کند.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ در مجلس جمهوری اسلامی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدی شهرداری های کل کشور حذف شد و به مصارف دیگری اختصاص یافت، افزود: با اعتراضاتی که شهرداری های کلانشهرها در بحث ارزش افزوده داشتند این مصوبه را بازگردانند.

وی ادامه داد: این تصمیم گیری های  اشتباه در مجلس شورای اسلامی مدیریت شهری را دچار چالش می کند و متاسفانه در بدنه مجلس اینگونه مصوبات کارشناسی نمی شود و دچار مشکلاتی هستیم.

 رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه در عمل بر خلاف شعارها عمل می کنیم تصریح کرد: در قسمتهای مختلف از جمله ارزش افزوده در استان البرز دچار مشکلات عدیده ای هستیم.

ایزدبین در پایان گفت: همین شوراها و شهرداریها بیشترمشکلات بیمارستان ها و بخش آموزش و پرورش را حل  می کنند این در حالی است که افرادی در بیرون هستند که تمایل ندارند شوراها  رشد ونمو کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.