زین العابدین الموسوی تاکید کرد که نیروهای الحشد الشعبی در پاسخ به کمک های ایران به مردم عراق در مبارزه با داعش، به کمک سیل زدگان شتافتند و آمریکا و اتباع آن نخواهند توانست با نشر اکاذیب میان دو ملت تفرقه ایجاد کنند.

کمک به سیل‌زدگان وظیفه ما و پاسخ به خوبی‌های ایران بود/ موج سواران معاند بدانند عراق و ایران، یک ملت واحدند

زین العابدین الموسوی رئیس دفتر الحشد الشعبی در استان کرکوک عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین، با اشاره به حضور نیروهای الحشد الشعبی در مناطق سیل زده ایران و امدادرسانی به سیل زدگان گفت: نیروهای الحشد الشعبی کمپینی را تحت شعار "رد الجمیل" در عراق به راه انداختند تا به احسان دولت و ملت ایران به عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش پاسخ گفته باشند.

زین العابدین الموسوی افزود: ما از روی احساس مسئولیت و اعتقاد به اینکه مردم ایران برادران عزیز ما و کسانی بودند که به ما کمک کردند، وظیفه خود دانستیم تا به کمک آنها در این شرایط بحرانی بیاییم و به قدر بضاعت در خدمت آنها باشیم.

رئیس دفتر الحشد الشعبی در ارتباط با حجم کمک ها به سیل زدگان و ماهیت آن تصریح کرد: نمی توان این کمک ها و میزان آن را به شماره آورد؛ چراکه تمام یگان های وابسته به الحشد الشعبی و همچنین مردم عراق در تمام استان ها به قدر بضاعت خود در این امدادرسانی مشارکت داشته اند و انواع و اقسام کمک ها اعم از نیرو و ماشین آلات امدادرسانی، پول نقد، مواد غذایی، پوشاک، پتو، خشکبار و... را شامل می شود.

وی در ارتباط با پیام این امداد رسانی نیروهای بسیج مردمی و عراق به جهان به ویژه آمریکا و عربستان سعودی که سعی داشتند با انتشار اخبار کذب و شایعه پردازی تفرقه افکنی کنند گفت: پیام ما به جهان همان شعار ما یعنی "رد الجمیل"(پاسخ به نیکویی) است؛ جمهوری اسلامی در زمان جنگ با داعش به ما احسان و نیکویی کرد و ما امروز پاسخ این نیکویی را دادیم.

الموسوی اضافه کرد: پیام دوم این است که جمهوری اسلامی ایران و عراق یک ملت و دولت واحد هستند و تا زمان ظهور امام عصر(عج) جدایی میان آنها وجود نخواهد داشت؛ پیام ما به آمریکا و اتباع آن این است که ما همگی با هم متحد هستیم و با شما و صهیونیسم جهانی مقابله می کنیم.

رئیس دفتر الحشد الشعبی به موج سواری رسانه های معاند مانند شبکه سعودی العربیه برای ایجاد تفرقه میان ملت ایران و عراق با نشر اکاذیب اشاره و تاکید کرد: رسانه‌های معاند چه در داخل ایران و چه در داخل عراق غرض‌ورزی سیاسی کردند و با طرح این موضوع که استان‌ها کشور عراق، خودشان درگیر سیل و جنگ هستند و در این شرایط نباید امکانات و نیروهای عراق از این کشور خارج شود، سعی در جلوگیری از مشارکت مردم عراق در کمک به سیل زدگان ایرانی داشتند؛ ولی ما به آنها می گوئیم که ما هم به هموطنانمان در داخل و هم به برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران امدادرسانی کردیم و این وظیفه ما بود؛ شما نخواهید توانست میان دو ملت این عراق تفرقه ایجاد کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.