البرز - عباس زارع با بیان اینکه چتر حمایتی برای شوراها و شهرداری‌ها توسط نهادهای مختلف وجود ندارد، گفت: سالیانه مبالغ قابل توجهی در غالب ماده ۱۶ به دستگاه های حاکمیتی و دولتی به شیوه های مختلف از سوی شهرداری ها کمک می‌شود ولی در مقابل خدمات مورد نیاز را کسب نمی‌کنیم.

ناهماهنگی دستگاه‌های اجرایی معضل بزرگ شوراها و شهرداری‌ها است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهرکرج  پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در همایش شوراهای استان البرز اظهار کرد: اصل هفتم قانون اساسی به صراحت  به اهمیت موضوع شوراها  اشاره کرده است و قوانین مهمی در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: همانطور که میدانیم شورای اسلامی شهر و روستا هنوز جوان است و بیشتر از ۲۰ سال  سن ندارد از این رو سیر تکاملی خود را باید طی کند ولی واقعیت این است در جهت شرح وظایف شوراها قوانینی که دیده شده است  با نظام اجرایی شوراها خیلی فاصله دارد.

زارع با اشاره به اینکه بیشتر شرح وظایفی که برعهده شوراها است علاوه برتعهداتی است که در برنامه توسعه چهارم و پنجم مشخص و تاکید شده است، گفت: متاسفانه این وظایف مندرج در قانون به شوراهای اسلامی شهر واگذار نشده است این در حالی است که یکی از چالش های اساسی این است که بسیاری از هزینه ها و دوباره کاریها ناشی از عدم اجرای قانون است.

رئیس شورای اسلامی کرج با بیان اینکه امیدواریم مجلس شورای اسلامی قانون مدیریت شهری یکپارچه را به سرانجام برساند، افزود: امیدواریم در یک جلسه همه مدیران اجرایی سایر دستگاههای استان البرز حضور داشته باشند و با اتحاد و هماهنگی بیشتر با مدیریت شهری کار کنند چراکه بسیاری از معضلاتی که در شهردیده می شود عدم ناهماهنگی سایر دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد: دستاوردهای حاصل از شورای های اسلامی نتیجه فعالیت فرد نبوده بلکه خروجی تمام اعضای آن است و امروز نظام یکپارچه مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

زارع در ادامه گفت: مشکلاتی که شهرداری ها در ترافیک وعدم هماهنگی با پلیس راهور دارد یکی از چالش های جدی است همچنین بسیاری از تصرفات در اراضی شهری توسط نهادهای مختلف صورت می گیرد.

زارع اضافه کرد: بسیاری از نهادها از جمله شرکت توزیع برق و گاز، حوزه فاضلاب  هماهنگی های لازم را با مدیریت شهری نداشته و مردم به شهرداری ها مراجعه می کنند در حالی که این وظایف بر عهده شهرداری ها نیست.

این مسئول تاکید کرد: یکی از چالش هایی که مدیریت شهری با آن مواجه  است تبلیغات شهری بوده که در حیطه وظیفه شوراهای اسلامی و شهرداری است درحالی که بیشتر نهادها خود را درگیر این امر می کنند.

زارع با بیان اینکه چتر حمایتی برای شوراها و شهرداریها توسط نهادهای مختلف وجود ندارد، گفت: سالیانه مبالغ قابل توجهی در غالب ماده ۱۶ به دستگاه های حاکمیتی و دولتی به شیوه های مختلف  از سوی شهرداری ها کمک می شود ولی در مقابل خدمات مورد نیاز را کسب نمی کنیم.

رئیس شورای اسلامی کرج خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰۰ شورا در کشوردر حوزه شهری وجود دارد که  تعداد شوراهایی که دچار مشکلاتی در حوزه خود هستند از تعداد انگشتان دست کمتر است؛ در حالی که بیشتر دستگاه های دولتی و حاکمیتی مشکلات بسیاری در درون سازمانی خود دارند ولی این بازتاب مشکلات را همچون شوراها و شهرداری ها ندارند.

زارع در پایان گفت: به شوراها باید در عمل ونه شعار اعتماد کرد همچنین چتر حمایت حقوقی برای اعضای شورا  وجود داشته باشد و ما نیز وظیفه داریم اعتماد عمومی را با شیوه های مناسب جلب نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.