جهاد اسلامی در واکنش به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر شلیک خمپاره توسط این جنبش اعلام کرد، هدف این اظهارات، فتنه‌انگیزی با هدف انجام اقدامی تروریستی علیه جهاد اسلامی و رهبران است.

جهاد اسلامی: اتهام دشمن اسرائیلی درباره شلیک موشک، ساختگی است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه (دیروز) جنبش جهاد اسلامی را مسئول شلیک یک خمپاره به سواحل فلسطین اشغالی معرفی کرد و به همین بهانه دامنه صید ماهیگیران فلسطینی را از 15 مایل به شش مایل کاهش داد.  

همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز در اقدامی هماهنگ علیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین فضاسازی کردند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، جهاد اسلامی در واکنش به این ادعا اعلام کرد، اتهامات صهیونیستی به جهاد اسلامی و تحریک علیه این جنبش، در ادامه تحریکات مستمر این رژیم علیه جهاد و سران آن و در رأس همه آنها «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی است؛ علاوه اینکه بهانه‌ای برای اقدامی تروریستی علیه سران جهاد اسلامی نیز هست.

«ولید القططی» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی اعلام کرد: «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی، شلیک موشک به سمت رژیم اشغالگر را بر عهده نگرفته بنابراین این اتهام «ساختگی» است و رژیم صهیونیستی از این اتهام «اهداف مشخص » دارد که مهم‌ترین آنها تحریک علیه جهاد اسلامی است.

القططی تأکید کرد، جهاد اسلامی، «جنبشی مقاومتی است که از مقاومت دست برنمی‌دارد و اگر نیاز باشد، موشک شلیک می‌کند اما هدف اتهام کنونی، تحریک علیه جهاد و زیاد النخاله است که در چارچوب فتنه‌انگیری میان گروه‌ها انجام می‌شود زیرا جهاد اسلامی به عنوان گروهی معرفی می‌شود که به توافق‌های موجود میان گروه‌های فلسطینی پایبند نبوده است».

وی تأکید کرد، مساحت صیدی (15 مایل) که اعلام شد فقط رسانه‌ای بود و رژیم اشغالگر روزانه صیادان فلسطینی را مورد تعقیب قرار می ‌داد و به این تسهیلات پایبند نبود.

فروردین‌ماه امسال (1398) ارتش رژیم صهیونیستی  از افزایش مساحت صید برای ماهیگیران فلسطینی در سواحل نوار غزه تا دامنه 15 مایلی خبر داد. بر اساس گزارش «عرب 48»، از سال 2006 تا کنون این اولین باری است رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها اجازه صید تا دامنه 15 مایلی را در سواحل نوار غزه می‌دهد. این اقدام در راستای اجرایی کردن توافق‌هایی صورت می‌گیرد که مصر با میانجی‌گری میان گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی قصد نهایی کردن آنها را دارد (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.