استاندار خراسان رضوی گفت: عملیات لایروبی و بازگشایی ۲۰۰ مسیل موجود در استان به سرعت اجرایی و تکمیل شود.

عملیات لایروبی ۲۰۰ مسیل در خراسان رضوی به سرعت اجرایی شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی سه شنبه شب در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خراسان رضوی در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: احتمال جاری شدن سیل در ۲۰۰ مسیل موجود در خراسان رضوی وجود دارد لذا باید عملیات لایروبی و بازگشایی این مسیل ها به سرعت اجرایی و تکمیل شود تا در صورت وقوع سیلاب، شاهد خسارت‌های حداقلی باشیم.

وی افزود: برخی افراد به صورت غیرمجاز یا حتی با مجوز از دهیاری‌ها، در مسیر رودخانه‌ها و حریم مسیل ها ساخت و ساز انجام داده‌اند لذا برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به مردم، باید در این زمینه تدبیر شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ابتدای سال برای تأمین آب شهر مشهد در تابستان نگرانی داشتیم اما در نتیجه بارش‌های اخیر بخش زیادی از مخازن سدها پر آب شد و انتظار می‌رود که تا دو سال آینده دغدغه‌ای به لحاظ تأمین آب وجود نداشته باشد.

وی گفت: شوراها نقش بسیار مهمی در تحقق سیاست‌های توسعه منطقه‌ای دارند و در حال حاضر افزایش مهاجرت از مناطق روستایی به شهرها و رشد روز افزون حاشیه نشینی به یک چالش جدی تبدیل شده است که می‌تواند آسیب‌های جدی برای کشور ایجاد کند.

رزم حسینی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند در راستای تحقق سیاست توسعه متوازن و بازگشت مردم از حاشیه شهرها به مناطق روستایی نقش پررنگی ایفا کنند که امیدواریم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی این مهم محقق شود.

وی گفت: تا به امروز ۵۸ شرکت توسعه گرا مسئولیت توسعه منطقه‌ای خراسان رضوی را پذیرفته‌اند و توافق نامه‌های مربوطه به امضا رسیده است و همراهی شوراهای اسلامی شهر و روستا با معین‌های اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و ضروری است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اگر همکاری لازم با معین‌های اقتصاد مقاومتی انجام شود، قطعاً یک الگوی موفق و پایدار مبتنی بر سیاست‌های توسعه‌ای به یادگار خواهد ماند که نتیجه آن کاهش آسیب‌های حاشیه نشینی، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن منطقه‌ای خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.