خراسان شمالی- سید علی مرتضوی گفت: در مناطقی که امکان قطعی ارتباط فیزیکی وجود دارد، بهترین راه دسترسی به شبکه از طریق ارتباط ماهواره ای است که ارتباطاتی پایدار را در شرایط بحران میسر می سازد.

راه‌اندازی لینک پشتیبان ماهواره‌ای در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پیشگیری از قطعی ارتباط و آمادگی در شرایط بحران، اقدام به راه اندازی لینک پشتیبان ارتباط ماهواره ای در استان های در معرض سیل نموده است، از راه اندازی لینک پشتیبان ماهواره ای در استان خراسان شمالی از طریق شرکت های داخلی خبر داد.

وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از وقوع بحران سیل که منجر به قطعی ارتباط در برخی از مناطق شهری و روستایی در سطح کشور شد، نسبت به راه اندازی ارتباط ماهواره ای به عنوان لینک ارتباطی پشتیبان در استان های در معرض سیل نموده است.

وی افزود: به عنوان اولین نقطه در استان خراسان شمالی، تجهیزات این ارتباط در منطقه صفی آباد شهرستان اسفراین نصب و به بهره برداری رسید و تجهیزات دو لینک پشتیبان ماهواره ای دیگر نیز جهت استفاده در مواقع بحرانی تامین و آماده نصب در نقاط مورد نیاز است.

مدیر کل ICT استان اظهار داشت: در مناطقی که امکان قطعی ارتباط فیزیکی وجود دارد، بهترین راه دسترسی به شبکه از طریق ارتباط ماهواره ای است که ارتباطاتی پایدار را در شرایط بحران میسر می سازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.