همدان- سورنا ستاری گفت: حمایت ویژه ای از شرکت‌های دانش بنیان با اختصاص تسهیلات با سود ۴ درصد انجام دادیم.

حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که در سفر یک روزه با هدف آشنایی و  بازدید از نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان به همدان سفر کرده بود، اظهار کرد: امسال حمایت از شرکت های تولید کننده کالا های با فناور تحریمی و وارداتی یکی دیگر از برنامه های معانت علمی و فناوری رئیس جمهوری است.

 وی با اشاره به اختصاص تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد به شرکت های دانش بنیان افزود: اکنون بیش از ۴ هزار و ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که در ۲ ماه پایانی سال قبل حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت ها توسط صندوق نوآوری و توسعه ملی کمک شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: برای حمایت از شرکت ها دانش بنیان معرفی و فروش محصولاتشان را در کشور های سوریه و عراق و هند و چین در برنامه کاری قرار دادیم.

ستاری اظهار کرد: سال گذشته معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داد؛ امسال هم بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد را در نظر گرفتیم.

وی افزود: یعنی شرکت ها دانش بنیان ماهانه بین یک هزار و تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و امسال هم برنامه ریزی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور افزایش این این حمایت در قالب های تسهیلاتی است.

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان کشور سال گذشته بین ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان محصول دانش بنیان فروختند که همدان هم در این حوزه رشد خوبی داشته است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.