گیلان -مریم حضرتی گفت: طی یک سال گذشته، ۶۰ کلینیک تخصصی پرستاری در کشور فعال شد.

۶۰ کلینیک پرستاری در کشور فعال شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، در حاشیه مراسم افتتاح کلینیک تخصصی دیابت در بیمارستان رازی رشت افزود: این تعداد کلینیک های تخصصی پرستاری در زمینه بیماری هایی از جمله دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و آلزایمر راه اندازی شده است.

وی با بیان این که کلینیک های تخصصی پرستاری توسط پرستاران اداره می شوند، خاطر نشان کرد: در این کلینیک ها آموزش های مختلف به مردم و بیماران مبنی بر چگونگی مصرف دارو، نحوه ورزش و فعالیت و سبک زندگی سالم ارائه می شود.

حضرتی با اشاره به افزایش سن سالمندی و بیماری های غیرواگیر تصریح کرد: آموزش به مردم برای پیشگیری و کنترل عوارض بیماری ها از ضروریات اهداف وزارت بهداشت است و در معاونت پرستاری پیشگیری، کنترل و آموزش مردم برای خودمراقبتی دنبال می شود.

وی با اشاره به نقش مهم پرستاران در حوزه سلامت خاطر نشان کرد: پرستاران مقرون به صرفه ترین تیم سلامت برای آموزش مردم هستند و کلینیک های پرستاری از پایگاه هایی است که می توانند به مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری ها کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه میانگین کشوری هشت دهم نیروی پرستار به هر تخت است و ایده ال بایستی ۵ / ۱ پرستار به ازای هر تخت باشد، تصریح کرد: بایستی به سمت پرستار جمعیت برویم؛ اگر چه کمبود نیرو در بخش پرستاری داریم اما پرستاران ما در زمینه آموزش به مردم و پرستاری از بیماران، به خوبی کار می کنند و امیدواریم با قول وزیر بهداشت برای جذب ۹ هزار پرستار، این کمبود تا حدودی جبران شود.

کلینیک تخصصی پرستاری قلب در بیمارستان رازی رشت و دیابت در کلینیک بیمارستان رازی رشت غروب سه شنبه با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.