گیلان- عظیم بلبل آبادی، مدیریت اضطراری بار، طرح تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی صاحبان صنایع را راهکارهایی برای عبور از پیک مصرف و پایداری شبکه عنوان کرد.

 طرح‌های مدیریت اضطراری بار، تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی اجرایی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای گیلان، عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان، در گردهمایی مشترکین این شرکت با بررسی عملکرد برنامه های پاسخگویی بار در سال ۹۷ و پیش بینی شرایط تابستان امسال گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان، سال گذشته در تامین انرژی برق مطمئن و پایدار مشترکین صنایع و همچنین مشترکین بخش های تجاری، خانگی با چالش هایی روبرو بود که رفع چالش ها به برنامه ریزی و همکاری مشترکین بخش های مختلف نیاز داشت. که خوشبختانه با همکاری های لازم به خوبی از پیک بار عبور کردیم.

وی افزود: میزان ظرفیت انرژی برق تولیدی از نیروگاه های درحال بهره برداری درسطح استان گیلان از ۸ نیروگاه کوچک و بزرگ  طی سال گذشته، ۲۸۲۶ مگاوات بوده که پیک بار غیرهم زمان سال گذشته نیزکه در ۹ مرداد اتفاق افتاد، ۱۸۳۵ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به مقایسه تولید برق در استان نسبت به پیک بار غیرهم زمان مصرف خاطرنشان کرد: میزان مصرف انرژی برق در استان پایین تر از میزان تولید آن است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته میزان تولید انرژی برق نیروگاه های کل کشور از میزان نیاز مصرف کشور پایین تر بوده است  تصریح کرد: چالش هایی که وجود دارد به دلیل تامین انرژی برق سراسر کشور است.

بلبل آبادی ادامه داد: با توجه به پایین تر بودن میزان تولید انرژی برق در کشور نسبت به میزان مصرف آن، دیسپاچینگ ملی اجازه  نمی دهد که میزان مصرف از میزان تولید پیشی گیرد.

وی متذکرشد: پیشی گرفتن میزان مصرف انرژی برق بر تولید، فروپاشی شبکه سراسری، ناپایداری  و درنتیجه چالش هایی را به دنبال خواهد داشت و بازگرداندن شبکه به حالت عادی نیز زمان بر و هزینه بر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان گیلان خاطرنشان کرد: عدم تناسب میزان تولید و مصرف انرژی برق باید با مدیریت اضطراری بار کنترل شود تا وقفه ای در پایداری شبکه به وجود نیاید.

وی ضمن تشکر از همکاری مشترکین صنایع استان با صنعت برق در راستای کاهش مصرف طی سال گذشته اذعان داشت: صاحبان صنایع در استان  با اجرای طرح تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی همکاری خوبی را با شرکت برق منطقه ای استان داشته اند، امید است در عبوراز پیک تابستان ۹۸ نیز این همکاری ها ادامه یابد.

بلبل آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور در راستای عبور از پیک مصرف، بحث مدیریت اضطراری بار، طرح تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی طی سال جاری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.