۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 654344

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۶ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پس از انتشار گزارشی که نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافته است، قیمت نفت سبک آمریکا شاهد کاهش بود، اما به دلیل شدت گرفتن بحران سیاسی در ونزوئلا، تشدید تحریم ها علیه ایران و ادامه کاهش تولید های اوپک بازار همچنان در حالت شکننده ای قرار دارد و قیمت نفت برنت رو به افزایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۶ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۵۶ سنت افت داشت و به ۶۳ دلار و ۳۵ سنت رسید. به دلیل تعطیلات روز جهانی کارگر حجم معاملات در بسیاری از بازارها پایین بود.

گزارش انستیتوی نفت آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ آوریل با ۶.۸ میلیون بشکه افزایش به ۴۶۶.۴ میلیون بشکه رسیده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «پس از انتشار گزارش انستیتوی نفت آمریکا در موردا افزایش ذخایر نفت خام آمریکا... قیمت ها کاهش داشته است.»

اما تمرکز اصلی بازار معطوف بحران سیاسی ونزوئلا شده که دولت و مخالفان با یکدیگر درگیر شده اند. بسیاری از ناظران نگران اند که این تقابل موجب بالا گرفتن خشونت ها و اختلال بیشتر در عرضه نفت شود.

این در حالی است که بازار نفت از ابتدای امسال به دلیل کاهش تولید های اوپک و متحدانش و همچنین تحریم نفتی آمریکا علیه ایران تحت فشار قرار گرفته است.

واشنگتن در نوامبر سال گذشته تحریم ها علیه ایران را مجددا برقرار کرد، اما در عین حال معافیت هایی را برای مشتریان عمده نفت این کشور در نظر گرفت. این معافیت های روز چهارشنبه به اتمام می رسد و واشنگتن گفته دیگر هیچ یک از مصرف کنندگان نفت را از تحریم ها معاف نخواهد ساخت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.