همدان- خلیل آقایی گفت: در سیل اخیر نقش موثر وجود پوشش گیاهی در کاهش سیلاب مشخص شد چرا که مناطق با پوشش گیاهی مناسب آسیب کمی دید یا اصلا آسیب ندید.

پوشش گیاهی نقش موثر در کاهش وقوع سیلاب دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید خاصی بر افزایش و صیانت از پوشش گیاهی کشور دارند به این دلیل هم امسال از صندوق توسعه ملی حدود  ۱۵۰ میلیون یورو دریافت خواهیم کرد.

 وی با اشاره به  نقش موثر پوشش گیاهی در کاهش وقوع سیلاب در کشور افزود: ۱۵۰ میلیون یورو را برای گسترش، حفظ و تقویت منابع جنگلی و مراتع و غیره هزینه می‌کنیم و تا وضعیت خاک ثبات لازم را در وقوع سیلاب داشته و آسیب آنرا به حداقل برساند.

آقایی با یادآوری اینکه ۱۳۵ میلیون هکتاری منابع ملی جنگلی و مرتع در کشور داریم، بیان کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با حمایت و همراهی مردم موفق به حفظ و احیای فضای آسیب دیده از سیل خواهیم شد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشوربا اشاره به وضعیت منابع طبیعی استان همدان، گفت: سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان برای حوزه آبخیزداری اعتبار اختصاص دادیم که تلاش خواهیم کرد این مقدار  اعتبار را ۲ برابر کنیم.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.