خراسان شمالی- عباس سعیدی گفت: آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید ۴۳۹ نفر کسری نیرو خواهد داشت.

اجرای ۲ هزار برنامه در هفته گرامیداشت مقام معلم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست خبری هفته معلم گفت: در هفته گرامیداشت معلم، ۲ هزار برنامه در استان اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: تجلیل از معلمان برتر، حضور در نماز جمعه، نواختن زنگ سپاس معلم، برپایی یادواره شهدا از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

تجلیل از ۳۱۰ معلم پویا و برگزیده در هفته معلم

سعیدی افزود: برگزاری جشنواره معلمان ماندگار و تقدیر از ۳۱۰ نفر از معلمان پویا و برگزیده، همایش یادگاران شهدا با همکاری بسیج و سپاه حضرت جوادالائمه (ع) از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به بازنشسته شدن ۷۰۰ معلم بازنشسته در سال جاری در استان گفت: در مهرماه سال جاری ۲۸۹ نیروی جدید به کارگیری خواهند شد بنابراین ۴۳۹ نفر کسری نیرو در مهر ماه خواهیم داشت.

وی بیان داشت: ۷۰۰ نفر نیروی بازنشسته آموزش و پرورش استان بالغ بر ۸ میلیارد تومان بابت پاداش و سنوات ۳۰ سال خدمت از وزارتخانه طلبکار هستند که امیدواریم تا پایان خرداد ماه پاداش آن‌ها پرداخت شود.

سعیدی با بیان اینکه خوشبختانه خراسان‌شمالی دغدغه‌ای برای تامین نیرو ندارد، افزود: برخی از معلمان در شرف بازنشستگی خود خواهان فعالیت در مدارس بوده و در برخی از موارد نیز از ظرفیت معلمان تمام وقت استفاده می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت نیروی انسانی در خراسان‌شمالی مطلوب است، یادآورشد: در سطح کشور آموزش و پرورش از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ با سونامی بازنشستگی مواجه بوده و ۴۰ درصد نیروی انسانی شاغل در این سازمان به ۳۰ سال تمام می‌رسند که در این بازه زمانی خراسان‌شمالی با کمبود چهار هزار و ۳۰۰ نفر مواجه می‌شوند.

سعیدی با اشاره به فعالیت ۴۸۹ معلم حق التدریس در استان، یادآورشد: حقوق این همکاران همانند نیروهای رسمی این سازمان به موقع پرداخت شده و در این بخش بدهی وجود ندارد.

به کارگیری ۵۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه ۱۶۵ نفر نیز به عنوان خرید خدمات آموزشی در این سازمان به کارگیری شده‌اند که آموزش و پرورش هیچ گونه رابطه استخدامی با این افراد ندارد، گفت: مقرر است ۵۵ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش به کارگیری شوند که ۲۵ هزار نفر از این نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۳۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی بوده که امیدواریم سهمیه خوبی در این مهم برای خراسان‌شمالی بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.