مدیرکل راه آهن خراسان بر توسعه زیرساخت های ریلی، ایستگاهی و زیر بنایی در ایستگاه راه آهن مشهد تاکید کرد.

توسعه زیرساخت های ریلی، ایستگاهی و زیر بنایی ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی ضیایی مهر گفت: توسعه زیرساخت ها به خاطر این است که حدودا نیمی از قطارهای مسافری در سطح شبکه ریلی، در مسیر خراسان رضوی و منتهی به مشهد تردد می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۴ خط اصلی و ۵۰ خط فرعی و پارکینگ با هفت سکو در ایستگاه مشهد آماده خدمت رسانی است، افزود: در عین حال این اداره کل با تعداد ۱۵ ایستگاه در مسیر ریلی مشهد – تهران و هشت ایستگاه در مسیر ریلی مشهد – سرخس تمامی زیرساخت های ریلی، ایستگاهی و زیر بنایی را جهت عزیمت و جا به جایی مسافرین به صورت کامل با تجهیز ایستگاه ها و سالن انتظار و خدمات پیش بینی شده در ایستگاه های ذکر شده فراهم کرده است.

 مدیرکل راه آهن خراسان در ادامه ضریب اشغال قطارهای مسافری مسیرهای ریلی منتهی به مشهد را در سال ۹۷ دارای افزایش نسبت به سال قبل تر اعلام کرد و گفت: پارسال متوسط ضریب اشغال قطارهای مسافری در مسیرهای ریلی تهران - مشهد و بالعکس ۸۳ درصد بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل (۹۶) ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی خروج سالن های با عمر ۴۵ سال به بالا و تعدادی از واگن های ۳۰ ساله از سیستم ریلی، راحتی و وجود تنوع خدمات در قطارهای مسافری، کاهش زمان سفر و تاخیرها به ویژه در مسیرهای ریلی تهران – مشهد و بالعکس، چرخشی کردن قطارهای مسافری و استفاده از زمان خواب (توقف) این قطارها را علت این افزایش ضریب اشغال دانسته است.

ضیائی مهر افزود: در سال گذشته ارتباط ریلی مستقیم چهار شهر جدید نیز از جمله رشت، کرمانشاه، همدان و ارومیه با مشهد در حوزه مسافری برقرار شد و ۱۰ رام قطار مسافری پنج ستاره در مسیرهای مشهد – تهران، مشهد – قم و مشهد – زنجان نیز تردد داشتند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.