همدان - اسفندیار خزایی گفت: برای پیشگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع طبیعی استان همدان ۲۲ هزار سازه آبخیزداری را اجرا کردیم.

همدان ۲۲ هزار سازه آبخیزداری دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اسفندیار خزائی اظهار کرد: سازه های آبخیزداری با هدف تامین و بهبود منابع آبی مراتع و فضای منابع طبیعی استان ایجاد شده است که رواناب ها را به شکلی منطقی مدیریت علمی کرده و مانع از وقوع سیل خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد ۲۲ هزار سازه آبخیزداری در استان همدان، افزود:  سازه‌های آبخیز داری همدان افزون بر پیشگیری از دست رفتن خاک به دلیل شسته شدن توسط باران موجب ذخیره بیش از ۳ میلیون مترمکعب آب در منابع طبیعی استان شده است.

خزائی  با یاد آوری اثر مفید سازه های ایجاد شده در منابع طبیعی استان همدان بیان کرد: سال قبل را برای اجرایی کردن سازه های آبخیزداری در منابع طبیعی استان همدان توسط صندوق توسعه ملی کشور بیش از۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به طرح های آبخیزداری همدان مانند حفاظت آب و خاک، تغذیه آبخوان ها، تقویت پوشش گیاهی کمربند حفاظتی، عملیات مکانیکی و بیومکانیکی  نام برد و افزود : این طرح ها را  منابع طبیعی همدان در ۱۷ زیرحوزه آبخیز داری استان اجرا کرده است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.