خراسان شمالی- دکتر احمد وثوقی گفت: هدف از برگزاری سمینار ملی تازه های آسم، دستیابی به دانش روز پزشکان و مراقبین بهداشت در این حوزه و اطلاع رسانی به مردم است.

سمینار ملی تازه‌های آسم در بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، احمد وثوقی دبیر علمی سمینار تازه های آسم گفت: سمینار ملی تازه‌های آسم به میزبانی دانشگاه علوم خراسان شمالی طی روزهای دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت‌ماه در بجنورد برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این سمینار دو روزه با همکاری انجمن آسم و آلرژی ایران و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و مشهد برگزار می شود، اظهار داشت: متاسفانه آگاهی زیادی در مورد بیماری آسم که بار مالی زیادی را بر سیستم بهداشت و درمان و اقتصاد کشور تحمیل کرده، وجود ندارد.  

وثوقی هدف از برگزاری این سیمنار علمی را دستیابی به دانش روز پزشکان و مراقبین بهداشت در این حوزه و اطلاع رسانی به مردم عنوان کرد و یادآور شد: تشخیص به موقع بیماری آسم در درمان آن بسیار موثر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه و پزشک فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: متاسفانه آمار شیوع و ابتلا به بیماری آسم در دنیا رو به افزایش است و آگاهی عمومی در مورد آن ضعیف است.

وثوقی تصریح کرد: نخستین سمینار تازه‌های آسم با امتیاز باز آموزی مداوم در سالن کنفرانس بیمارستان امام حسن(ع) از ساعت ۸ الی ۱۴ برگزار می شود.

وی گروه هدف این سمینار را متخصصان، پزشکان عمومی و مراقبین بهداشت عنوان کرد و یادآور شد: شناساندن این بیماری و اطلاع رسانی به مردم و پزشکان، به کاهش آمار بستری بیماران در بیمارستان ها، کاهش میزان مصرف آنتی بیوتیک و حفظ کیفیت زندگی بیماران بسیار کمک می کند.

وثوقی اظهار داشت: هر ساله در تمام دنیا گرامیداشت روز جهانی آسم در نخستین سه شنبه ماه می میلادی برگزار می شود و با توجه به اهمیت مسئله در خراسان شمالی نیز برای نخستین بار این سمینار برگزار می گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.