سخنگوی وزارت کشور ضمن اعلام موافقت دولت با کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت:‌ جزئیات و احکامی که در مواد مختلف یک قانون بیان می شود، تعیین کننده اثربخشی قانون در مقام عمل است و در بحث انتخابات باید به گونه ای باشد که در هر حالتی، ممانعت جدی از ورود باندهای قدرت و ثروت به مجلس به عمل آورد.

طرح استانی شدن انتخابات نیازمند بررسی‌های بیشتر است/ دولت با کلیات طرح موافق است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن پارلمان گفت: دولت در رابطه با نفس استانی‌شدن انتخابات و تغییر جغرافیای حوزه‌های انتخاباتی، اعلام موافقت کرده است؛ علی‌رغم اینکه در لایحه جامع انتخابات، تغییری در جغرافیای حوزه‌های انتخاباتی ندادیم.

وی ادامه داد: آنچه که برایمان مهم است، این است که مفاد قانونی که مصوب می‌شود، به گونه‌ای باشد که در آن، تحقق سیاست‌های کلی انتخابات و اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود و بتواند در اجرا جامع و مانع باشد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: طرح استانی‌شدن انتخابات نیازمند بررسی‌های بیشتر است و احکامی فراتر از استانی-شهرستانی شدن انتخابات را اصلاح کرده است.

وی بیان کرد: تغییراتی که در موضوع انتخابات از منظر دولت ضروری بوده است در راستای سیاست‌های کلی انتخابات و در قالب لایحه جامع انتخابات به مجلس تقدیم شده است و امیدواریم بررسی آن هرچه زودتر در دستورکار مجلس قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.