عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اگر آن شرایط مبنی بر اینکه نظارت شورای نگهبان را مخدوش نکند، امنیت انتخابات رعایت شود و همچنین مشارکت وجود داشته و به مشارکت و صحت انتخابات و شرایط دیگر خدشه‌ای وارد نشود، شورای نکهبان با الکترونیکی شدن انتخابات موافق است.

شورای نگهبان در صورت رعایت شرایط لازم با الکترونیکی شدن انتخابات موافق است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نکهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات، اظهار داشت: شورای نگهبان نه تنها از این دوره بلکه از دوره‌های گذشته با فناروری نوین موافق است و در این رابطه قانون هم داریم.

وی افزود: اصل الکترونیکی شدن انتخابات برای هیچکس قابل مخالفت نیست اما همیشه با دوستانی که در حوزه اجرا بودند بحثمان این بوده که باید درباره مسائل مختلف توافق شود به نحوی که هم اجرا بتواند کار خود را انجام دهد و هم شورای نگهبان وظیفه قانونی و نظارت خود را انجام دهد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: اگر آن شرایط مبنی بر اینکه نظارت شورای نگهبان را مخدوش نکند، امنیت انتخابات رعایت شود و همچنین مشارکت وجود داشته و به مشارکت و صحت انتخابات و شرایط دیگر خدشه‌ای وارد نشود، شورای نکهبان با الکترونیکی شدن انتخابات موافق است.

ره پیک در همین رابطه افزود: البته اکنون هم از چند فرآیندی که دوستان می‌گویند انتخابات الکترونیکی می‌شود،‌ به بخش عمده آن عمل می‌کنیم ولی در موضوع صندوق رای بحث‌هایی وجورد دارد.

وی ادامه داد: توافق شده در حدی که توافق نسبت به این موضوع (الکترونیکی شدن انتخابات) صورت می‌گیرد قابل اجرا خواهد بود، اما اگر نسبت به موضوعی در یک مرحله توافق صورت نگرفت، طبیعتا آن مرحله قابل اجرا نخواهد بود.

عضو حقوقدان شورای نکهبان در خاتمه در پاسخ به این سوال که در مجموع شورای نگهبان موافق استانی شدن انتخابات است، گفت: بله،؛ شورا موافق است. کما اینکه بخش‌های زیادی از این فرآیند از جمله احراز هویت، ارتطات و موارد اینچنینی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و شورا از این جهت مشکلی ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.