وضعیت راه‌اندازی موزه سینما در مشهد همچنان در هاله‌ای از ابهام است اما معاون ارشاد خراسان رضوی نسبت به راه‌اندازی آن در سال ۹۸ خوش‌بین است.

معاون ارشاد خراسان رضوی: در حال رایزنی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، مدت‌های مدیدی است که طرح موزه سینما در مشهد مطرح شده اما هر بار به دلایل مختلف این طرح به تعویق افتاده و هنوز اجرایی نشده است.

مدتی بحث بر سر این بود که این موزه در رباط طرق راه‌اندازی شود و مکان لازم برای آن نیز پیش‌بینی شده بود اما در نهایت این موزه عملیاتی نشد و امروز قریب به ۱۰ سال است که این طرح اجرایی نشده است.

میراث فرهنگی، ارشاد و شهرداری سه رکن اصلی راه‌اندازی این طرح هستند که باید برای راه‌اندازی این موزه هم افزایی داشته باشند اما تاکنون عمده تفاهمات روی کاعذ باقی مانده و عملیاتی نشده است.

محمدرضا محمدی معاون ارشاد خراسان رضوی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی موزه سینما در مشهد اظهار داشت: اخیرا دوباره مکاتبه‌ای داشته‌ایم و تفاهماتی نیز با شهردار جدید مشهد داشته‌ایم تا فضایی را در اختیار بگذارند تا بتوانیم این موزه را راه‌اندازی کنیم.

معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه نامه‌ نگاری‌هایی نیز با سازمان سینمایی داشته‌ایم ولی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم تاکید کرد: مشکل اصلی برای راه‌اندازی این موزه،  مربوط به فضا است که باید فضایی در اختیار قرار بگیرد که در کلانشهر مشهد مرکزیت داشته باشد و مراجعه‌کننده داشته باشد.

محمدی با عنوان اینکه رایزنی‌هایی در این زمینه با شهرداری و سازمان سینمایی در حال انجام است و امیدواریم در سال ۹۸ این پروژه به سرانجام برسد خاطرنشان کرد: این طرح در دوره چندین مدیرکل ارشاد خراسان رضوی مطرح بوده و شاید قریب به ۱۰ سال است که مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده و اینک نیز مروارید به عنوان مدیرکل ارشاد خراسان رضوی به صورت جدی پیگیر راه‌اندازی این موزه هستند.

وی بیان کرد: دنبال ساخت و احداث موزه سینما در مشهد نیستیم بلکه باید یک فضای آماده توسط میراث فرهنگی در اختیار ما قرار گیرد تا آن را تجهیز کنیم. موافقت‌هایی قبلا در مورد مکان موزه با میراث فرهنگی صورت گرفته بود که به دلیل بعد مسافت اجرایی نشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.