عربستان سعودی یک وزیر معترض دولت مستعفی یمن را که در ریاض مستقر است، ممنوع الخروج کرده است.

ممنوع‌الخروج شدن یک وزیر یمنی در عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک منبع یمنی خبر داد که «محمد عبدالله بن کده» وزیر مشاور دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» به مدت سه ماه است که اجازه خروج از عربستان سعودی ندارد.

هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن،‌ سال ۲۰۱۵ به عربستان فرار کرد و دولت او اکنون در ریاض پایتخت عربستان سعودی مستقر است. 

بن کده به شبکه الجزیره گفت که این وزیر یمنی با سران دولت منصورهادی تماس گرفته و از اینکه اجازه خروج از ریاض را ندارد، گله کرده است. او به دعوت منصور هادی به ریاض آمده بود اما در این شهر محبوس شده است.

به گفته الجزیره «محمد عبدالله» در نوامبر ۲۰۱۷ پس از اینکه با حضور نظامی و اقتصادی عربستان سعودی در استان «المهره» در شرق یمن مخالفت کرد از استانداری عزل و به سمت «وزیر مشاور» منصوب شد.

استان المهره در شرق یمن، ماه‌هاست صحنه اعتراضات ضد سعودی است و شخصیت‌ها و قبائل المهره اعلام کرده‌اند که مخالف حضور نظامی عربستان سعودی و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی از سوی ارتش این کشور  و نهایتا طرح انتقال نفت سعودی از طریق این استان به دریای عرب هستند.


موقعیت استان المهره

عربستان سعودی تلاش دارد خط لوله‌ای را برای انتقال نفت از منطقه «خراخیر» در جنوب عربستان به سمت بندر «نشطون» در جنوب یمن بکشد. احداث این خط لوله می‌تواند مسیر ترانزیت نفت عربستان را بسیار کاهش داده و همچنین از میزان نیاز به تنگه هرمز هرچند اندک نیز بکاهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.