از نظر بسیاری از افراد، برنده دو بازی رفت و برگشت بین بارسلونا و لیورپول شانس اول قهرمانی در فینال ورزشگاه «واندامتروپولیتانو» خواهد بود.

 بارسلونا - لیورپول؛ شاهراه قهرمانی از جاده نوکمپ می‌گذرد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، نبرد بزرگ امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه نوکمپ بین بارسلونای میزبان و لیورپول مدعی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا تا حدودی معادلات صعود را مشخص خواهد کرد.

بارسلونا خوشحال از قطعی کردن بیست و ششمین قهرمانی‌اش در لالیگا در ابتدای هفته انگیزه زیادی برای برتری جلوی چشم هوادارانش دارد؛ آنچه می‌تواند این تیم را یک قدم  به رویای سومین سه‌گانه تاریخش نزدیک کند اما  در این راه یک مانع بزرگ به نام لیورپول وجود دارد. یکی از مخوف‌ترین و آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپا صاحب بهترین خط دفاع در انگلیس و اروپاست و مثلت خط حمله‌اش در این فصل روی هم ۵۰ بار دروازه رقبا را باز کرده‌اند. تنها حسرت این تیم، تساوی‌های متوالی در میانه‌های فصل است که باعث شد حالا منچسترسیتی در فاصله ۲ هفته مانده به پایان فصل با یک امتیاز بیشتر نسبت به قرمزپوشان مرسی‌ساید شانس بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس داشته باشد. وقتی این مسی آماده را در ترکیب دارید، هر تیمی با هر میزان قدرت و سابقه خوب نمی‌تواند مقابل شما نگران نباشد. جدال اعجوبه سابق و دارای بیشترین دریبل در فصل جاری فوتبال اروپا با فن‌دایک، مدافع هنوز دریبل نخورده لیورپول، احتمالا سرنوشت بازی را مشخص می‌کند؛ البته اگر انگیزه سوارس  و کوتینیو مقابل تیم سابق‌شان را جدی نگیریم!

غایبان بازی

بارسلونا با تمامی نفراتش وارد میدان خواهد شد و در سوی مقابل، لیورپول باید تا آخرین لحظه صبر کند تا از آمادگی فابینیو، فرمینو و لالانا برای این بازی مطمئن شود.

 رویارویی‌های قبلی

درست مانند بازی با بایرن، این بار هم لیورپول در جدال با تیم بزرگ دیگری، سابقه خوب و نتایج بهتر در بازی‌های رودررو دارد. از تساوی بدون گل با یک بازی صد درصد دفاعی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ جام یوفا که  با پنالتی مک‌آلیستر در بازی برگشت به فینالیست شدن لیورپول انجامید، گرفته تا شکست ۳ - یک در آنفیلد و تساوی بدون گل در نوکمپ در مرحله دوم گروهی فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱،خیلی کم پیش آمده لیورپول مقابل غولی مانند بارسلونا کم بیاورد. کافی است به یاد بیاورید در مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول ۲۴ ساعت پس از دعوای بلامی و پنانت با چوب گلف به لطف ۲ گل این بازیکنان ۲ - یک در نوکمپ پیروز شد و با وجود شکست یک - صفر خانگی در دور برگشت به دور بعد ودر نهایت فینال رسید. به طور کلی در ۷ رویارویی قبلی، لیورپول ۳ بار پیروز شده، بارسلونا ۲ بار به برتری دست یافته  و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

 نکات کلیدی

*بارسلونا هرگز موفق به حذف لیورپول در نبردهای حذفی اروپا نشده است.

*بارسلونا که برای اولین بار از فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده در ۲ حضور قبلی در نیمه نهایی حذف شده است.

*لیورپول در مدل جدید برگزاری رقابت‌ها با نام لیگ قهرمانان اروپا، پنجمین نیمه‌نهایی‌اش را تجربه می‌کند و در ۴ حضورقبلی، ۳ بار فینالیست شده است.

ترکیب احتمالی

 بارسلونا: تراِشتگن، آلبا، پیکه، لنگله، مسی، سوارس، کوتینیو، روبرتو، بوسکتس، راکیتیچ و ملو

لیورپول: آلیسون، رابرتسون، آرنولد، فن‌دایک، متیپ، فابینیو، هندرسون، کیتا، فرمینو، صلاح و مانه

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.