دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه فاصله دستمزد با معیشت یکی از مشکلات اصلی کارگران است، اظهار کرد: در راستای حل این مشکلات اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

فاصله دستمزد با معیشت از مشکلات اصلی کارگران است
به گزارش قدس آنلاین، حسین رسولی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی کارگر در خانه کارگر استان برگزار شد، اظهار کرد: خانه کارگر ۲۷ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در کشور بزرگترین تشکل و بهترین حامی کارگران بوده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی افزود: هرکسی که ۵ سال مداوم عضو خانه کارگر باشد، می‌تواند در کنگره این خانه که هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.
رسولی با بیان اینکه حدود ۵۶.۶ درصد از جمعیت کشور ما زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارد، عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات عمده کارگران عدم حضور در دولت، مجلس، قوه مقننه و قوه اجرایی است، حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور کارگر بوده و با این وضعیت تورم زیر خط فقر قرار دارند و این افراد یک نفر نماینده در مجلس ندارند.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم کارگران، نبود آن‌ها در تصمیمات عالی کشور است، تصریح کرد: به همین دلیل وضعیت هر ساله بد تر از سال قبل می‌شود.
رسولی اضافه کرد: خانه کارگر در استان ۲۵۰ هزار نفر عضو دارد که هویت این افراد کاملا معلوم است و این افراد می‌توانند به اعضای کنگره نیز رای بدهند.
وی گفت: همواره گفته شده که قانون کار سه جانبه (دولت، کارگر و کارفرما) بوده که یک مثلث سه ضلعی تشکیل داده و همه اعضای آن با یک دیگر برابر هستند، اما عملا اینطور نبوده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه بزرگترین ضربه که به کارگران وارد می‌شود، نبود امنیت شغلی است، افزود: عمده مسائل و مشکل کارگران این بوده که قانون کار به معنی واقعی انجام نمی‌شود.
رسولی بیان کرد: تا زمانی که کارگر نتواند در مجلس و دولت سهمی داشته باشد و در مراکز تصمیم‌گیری نیز حضور پیدا کند، مشکلات آن‌ها حل نخواهد شد.
وی با بیان اینکه فاصله دستمزد با معیشت یکی از مشکلات اصلی کارگران است، اظهار کرد: در راستای حل این مشکلات اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی گفت: روز کارگر در تمام دنیا روز راهپیمایی است، باید کارگران خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند، ما برای امروز تقاضای تجمع کردیم، اما این اجازه به ما داده نشد، ما درخواست خود را کتبا به فرمانداری و استانداری ارسال کردیم، اما پاسخی دریافت نکردیم.
رسولی ادامه داد: در خانه کارگر مشهد در ماه حدود ۱۶۰۰ نفر را با آموزش و خود اشتغالی درگیر می‌کنیم و به این افراد هنرهای مختلف را به صورت رایگان آموزش می‌دهیم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کارگران مشکل بیمه و اخراج دارند ما کمک می‌کنیم تا در سطح وزرات‌خانه و مجلس، مشکل آن‌ها رفع شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی در خصوص طرح پارامتریک سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: خانه کارگر هیچ طرحی را بر علیه کارگران امضا نخواهد کرد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.