فیلمنامه نویس برگزیده جشنواره ملی فیلمنامه و فیلم کوتاه نماز و نیایش از نبود حمایت از فیلمنامه نویسان جوان گلایه کرد.

فیلمنامه نویسان جوان برای ساخت اثر حمایت نمی شوند/ فکر نمی کردم مقام کسب کنم

سیده فاطمه حسینی در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه فیلمنامه نویسان جوانی که فیلمی نساخته اند یا آثار آنها در جشنواره ها مقامی کسب نکرده است، مورد حمایت ارگان های دولتی قرار نمی گیرند.

 وی با بیان اینکه نگارش فیلمنامه برای فیلم کوتاه در مقایسه با فیلم بلند تفاوت هایی دارد، گفت: یکی از ویژگی های فیلمنامه فیلم کوتاه این است که فیلمنامه نویس باید طی مدت کوتاهی داستان را روایت کرده و پایان مناسبی برای آن در نظر بگیرد، بنابراین خلاقیت در این نوع فیلمنامه بیشتر است.

این فیلمنامه نویس جوان که از سال ۹۵ نگارش فیلمنامه را آغاز کرده و در سال ۹۶ نیز موفق به ساخت یک فیلم کوتاه شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه از نظر مالی از هیچ ارگانی برای ساخت فیلم حمایت نشدم، بنابراین تصمیم گرفتم فقط فیلمنامه بنویسم.

حسینی فیلمسازان جوان مشهد را دارای خلاقیت و پتانسیل بالایی دانست و متدکر شد: بی تردید اگر به این هنرمندان میدان داده شود، آنها می توانند آثار قابل توجهی برای جشنواره های مختلف و سینمای فیلم کوتاه تولید کنند.

وی محور فیلمنامه ای که در جشنواره ملی فیلمنامه و فیلم کوتاه نماز و نیایش مقام سوم را کسب کرد، زیارت امام رضا(ع) عنوان و بیان کرد: این فیلمنامه در قالب فیلمنامه های ۱۰۰ تا ۱۸۰ ثانیه ای قرار می گیرد و زیارت حرم مطهر رضوی که آرزو و درخواست بسیاری از مردم است، اشاره دارد.

این فیلمنامه نویس جوان با بیان اینکه فکر نمی کردم جزو برندگان این جشنواره باشم، یادآور شد: اختتامیه این جشنواره پنج شنبه هفته گذشته در قم برگزار شد.

حسینی بیان کرد: از ارگان های مختلف دولتی درخواست می کنم، در کنار حمایت از هنرمندانی که در جشنواره های مختلف مقام کسب می کنند، از هنرمندان جوان نیز برای ساخت فیلم کوتاه حمایت کنند تا آنها نیز بتوانند استعدادهای خود را به جامعه نشان دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.