استاندار خراسان رضوی گفت: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان هفته قبل با مشارکت همه بخش ها راه اندازی شد تا در آینده جایگزین دولت دیوان سالار کشور شود.

نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی جایگزین دولت دیوان سالار خواهد شد/تاسیس کلینیک صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در دومین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، تا زمانی که مسائل اقتصادی و امنیتی جامعه حل نشود، نمی توان مردم را به عبادت دعوت کرد لذا این مسئله به عنوان سیاست فعالیت های اجرایی در استان مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: تمرکزگرایی، بروکراسی اداری، عدم انسجام ارکان حکومت، اختلافات سیاسی، بزرگ بودن دولت، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در آموزه های دینی و قوانین مزاحم از جمله موانع بر سر راه توسعه کشور در ۴ دهه گذشته بوده است.

رزم حسینی با بیان اینکه فرهنگ اقتصادی باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: این نگاه که برخی افراد سرمایه گذاران و کارآفرینان را زالوصفت و غارتگر می نامند، باعث شده است که سرمایه های بسیاری از استان خارج شود لذا باید در جهت اصلاح این رویکرد گام برداشت.

وی ادامه داد: برای رفع برخی از موانع پیش روی توسعه و پیشرفت استان خراسان رضوی، مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را کلید زده ایم تا با انسجام همه ارکان حاکمیت اعم از دستگاه های اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه پیشرفت اقتصادی فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بنده اختلاف نظر سیاسی داشته باشند اما تا به امروز هر ۱۸ نماینده برای اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی همکاری کرده اند و خوشخبتانه کارنامه درخشانی رقم خورده است.

وی با بیان اینکه کشور را باید با شرکت های توسعه گرا ساخت نه با ساختار دولتی ادامه داد: تصور نمی کردیم که شرکت های نامدار بخش خصوصی، دولتی و غیردولتی از مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استقبال کنند اما تاکنون ۵۸ تفاهم نامه با معین های اقتصادی با هدف ایجاد شغل پایدار و توسعه جوامع محلی به امضا رسیده است.

رزم حسینی گفت: نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان هفته قبل با مشارکت همه بخش ها راه اندازی شد تا زمینه فعالیت شرکت های توسعه گرا و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی فراهم شود و در آینده جایگزین دولت دیوان سالار کشور شود.

وی با بیان اینکه در کنار اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، موضوع ساماندهی حاشیه شهر مشهد هم در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: بر مبنای الگوی بازآفرینی شهری، اجرای پروژه ۱۰ هزار واحد مسکونی در محلات هدف حاشیه شهر آغاز شده است تا پس از ساخت، به افراد مستحق ساکن در سکونتگاه های غیررسمی واگذار شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سکونتگاه های غیررسمی مشهد آبستن حوادث بسیاری است، خاطرنشان کرد: حاشیه این کلانشهر در طول سالیان متمادی ایجاد شده است و مشکلات آن به حدی بدخیم است که نمی توان انتظار داشت با یک جراحی ساده بهبود پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی با جدیت در دستورکار قرار دارد، گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز بخش های خدمات و صنعت برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است و در کنار آن، طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور به عنوان یکی از بزرگترین طرح های عمرانی بعد از انقلاب اسلامی، توسط بخش غیردولتی درحال اجراست.

رزم حسینی همچنین از تاسیس کلینیک صنعتی در استان خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، مسائل واحدهای صنعتی راکد، نیمه فعال و تعطیل در این کلینیک بررسی خواهد شد تا در صورت امکان با استفاده از ظرفیت های قانونی زمینه رفع مشکلات آن ها فراهم شود.

وی گفت: اگر به دلیل نبود اختیارات قانونی، امکان رفع مشکلات برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در داخل استان فراهم نشد، به صورت شفاف موضوع را اعلام خواهیم کرد.

منبع: استانداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.