مسؤولان دانشگاه‌ها نیروهای مستعد دانشگاه را شناسایی کنید و پرورش دهید، پرورش استعدادها در دانشگاه‌ها میسر است.

دانشجویان مستعد را شناسایی کنید و پرورش دهید

به گزارش قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از رؤسای دانشگاه ‌ها، مسئولان نهاد نمایندگی ولی ‌فقیه در دانشگاه ‌ها و بسیج استادان خراسان رضوی گفت: اینکه فضای دانشگاهها را انتظامی کنیم و حالت دستوری در دانشگاهها ایجاد شود کار درستی نیست با ارزش گذاری می توان دانشگاه را به بهترین نهاد فرهنگی تبدیل کرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: با ارزش گذاری نادرست، دانشگاهها به بدترین مرکز فساد تبدیل می شود زیرا دانشگاه دارالتربیت نیست که بخواهد دختر و پسر ۲۵ ساله را تربیت کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اهمیت ویژه ای برای شناسایی جوانان توانمند قائل هستند اظهار داشت: جوانان مورد نظر رهبری اراذل و اوباش نیستند بلکه جوانان دانشگاهها، حوزه ها و قشرهای حزب اللهی جامعه هستند.

وی گفت: باید جوانان و نیروهای مستعد دانشگاهها را شناسایی کرد و پرورش داد و این موضوع قابل انجام است و می توان جمعی را تشکیل داد که تنها فعالیت علمی موثر و دارای بازده انجام دهند که بخشی از کارشان برای رضای خدا باشد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: آموزش در دانشگاه و حوزه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، هم اکنون در دانشگاه و حوزه فقط واحدهای درسی گذرانده می شود و با ۵۰ درصد نمره به مقاطع بالاتر می روند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دانشگاهها و دستگاههای اجرایی اظهار داشت: دستگاههای مختلف گرفتار کمبود بودجه هستند و نباید از دولت گلایه کرد زیرا در راهی هستیم که تکیه بر بودجه نفتی امسال باید به ۴ درصد برسد و این امر اگر با همت دولت میسر است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.