رئیس قوه قضائیه گفت: زمانی که بحث از رونق تولید است نباید هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در کشور تعطیل باشد از این رو تلاش همه مدیران باید در راستای کمک به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باشد.

هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در کشور نباید تعطیل باشد/‌با زمین‌خواری حتما باید مبارزه شود

 به گزارش گروه اجتماعیقدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: برخی از کمبودها در ارتباط با سازمان‌های وابسته یا دادگاه‌های برخی از مناطق مطرح شده و به عقیده مسئولان باید در برخی از مناطق  دادگاه برپا شود که در ارتباط با این موضوع بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: میزان کاهشی که در بخش تولیدی و اقتصادی در ضمن سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه تاکنون انجام شده بررسی می‌شود چون علل آن برای ما قابل توجه است و باید در مورد آن آسیب شناسی جدی صورت گیرد.

وی در مورد فاقدین شناسنامه گفت: بحث فاقدین شناسنامه نظاماتی دارد که باید پیگیری و در دولت مطرح شود؛ باید برای ایرانی ها شناسنامه صادر شود و اگر آنها به دلیلی دچار مشکل شده‌اند باید با تحقیق و بررسی از ناحیه کسانی مانند وزارت اطلاعات، بخش‌هایی از بسیج، سپاه، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها موضوع حل شود.

وی عنوان کرد: برخی از اتباع بیگانه دارای کارت هستند و وضعیتشان مشخص است اما برخی دیگر که شناسنامه ندارند باید مشکلشان برطرف شود چون قوانین ما در این رابطه ابهام ندارد بلکه تنها در نوع اجرا مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی قاچاق شهروندانی که در نقطه صفر مرزی زندگی می‌کنند و کالایی را برای مصرف زندگی خود جابه جا می‌کنند نیست تصریح کرد: مسئله اصلی شبکه های عظیم قاچاق کالاست که اگر با آنها دقیق مبارزه شود نمی‌توانند بر تولید کشور تاثیر بگذارند از این رو می‌توان گفت قاچاق کالا در مورد کسی صدق می‌کند که از پشت به تولید کشور خنجر می‌زند.

رئیس قوه قضائیه افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال گذشته در سخنان خود در مشهد فرمودند برخی فکر می‌کنند وقتی ما می‌گوییم قاچاق کالا سخن از کولبری است که برای خانواده و امرار معاش خود دست به این اقدام زده اما در واقع سخن این نیست بلکه سخن ما در مورد یک مسئله بسیار اساسی است که تولید کشور را تهدید می‌کند و به نفع هیچ بخشی از کشور نیست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: رونق تولید یعنی نگذاریم کالای داخل که با زحمت و دسترنج ایرانی تولید شده روی دست بماند و کالایی از خارج وارد کشور شود چون این امر به صلاح تولید و اقتصاد کشور نیست به همین دلیل برای رونق تولید مبارزه با قاچاق کالا حتما باید صورت گیرد.

وی گفت: با زمین‌خواری حتما باید مبارزه شود اما نباید زمین خواری با نوعی از اقدامات که در یک روستا انجام می‌گیرد اشتباه گرفته شود. ماندگاری برخی از روستاییان در روستاهایی که از نبود آب و نزولات آسمانی رنج می برد امتیازاتی هم دارد چون این افراد میگویند سنگر روستا را ترک نخواهیم کرد هرچند که با خشکسالی مواجه شده ایم اما می‌مانیم تا مشکلمان برطرف شود؛ ماندگاری این روستاییان در روستاها ارزش دارد از این رو باید زندگی آنها را تسهیل کرد.

وی عنوان کرد: زمانی که بحث از رونق تولید است نباید هیچ کارگاه و کارخانه‌ای در کشور تعطیل باشد از این رو تلاش همه مدیران باید در راستای کمک به کارآفرینان و سرمایه گذاران باشد.همه افراد با همه گرایش ها و نظرات با امر خصوصی سازی موافق هستند، دولت نباید متصدی باشد اما باید ناظر باشد و به بخش خصوصی کمک کند چون توانمند سازی بخش خصوصی جز وظایف به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۳۱حادثه در ایران و منطقه سیستان و بلوچستان وجود دارد اما چند حادثه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در دیگر نقاط کشور نیست بیان کرد: کشور حادثه خیزی مانند ایران که سیل، زلزله، طوفان دارد نیاز به پیش بینی و پیشگیری دارد که ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری، برخورد و اقدام متناسب جز ضرورت‌ها به شمار می‌رود؛ آماده ساختن زیرساخت‌ها در برخی از استان‌های که شاهد نزولات آسمانی هستند بسیار ضروری است که باید از مدیران سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف تشکر کرد چرا که در سیل سیستان اقدامات به جایی انجام دادند و در بخش امداد و نجات بسیار سریع عمل کردند.

وی گفت: در واقع برای عمران و آبادانی و جبران خسارت‌ها باید کار دنبال شود به همین دلیل سازمان بازرسی کل کشور مکلف شده با همکاری بخش های دیگر بحث آسیب شناسی را دنبال کند چون نباید بعد از حادثه هایی مانند سیل بحث را تمام شده بدانیم بلکه باید از آب، خاک و دیگر نزولات بدون هیچ مشکلی بهترین استفاده را ببریم.

به عقیده رئیس قوه قضائیه استان سیستان و بلوچستان زمینه های زیادی در حوزه سرمایه گذاری و کارآفرینی دارد به همین دلیل مدیران باید تلاش کنند تا کارآفرینان اعتماد کنند که سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان جواب می دهد. موانعی مانند مالیات و تاخیر در پرداخت که در استان وجود دارد باید برطرف شود چون اگر موانع برطرف نشود تولید کننده، کارآفرین و سرمایه گذار به هیچ عنوان به استان نخواهد آمد.

وی ادامه داد: در نظر داریم که موضوع میانجیگری و داوری را در کشور رونق دهیم که امیدواریم این کار را بتوانیم به مردم و داوران انتقال دهیم تا برخی مشکلات جامعه با ریش سفیدی علما و بزرگان طوایف حل شود.

وی در مورد بازارچه های مرزی گفت: حتما باید راه‌های معیشت مردم و مرزبان ها را به طریق قانونی فراهم کنیم که آنها مرتکب خلاف قانون نشوند. به عنوان مثال سوخت باید از طریق صادرات قانونمند انجام شود که افراد مرتکب جرم نشوند راهکار جلوگیری از قاچاق سوخت باید در ابتدا انجام شود تا مسئله قاچاق و قاچاقچی شدن کاهش پیدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.