همدان- پژمان جعفری گفت: تاکنون بقاع متبرکه و مساجد شهرستان ملایر، مبلغ ۵۰ میلیون تومان به سیل‌زدگان کمک کرده اند.

کمک ۵۰ میلیون تومانی بقاع متبرکه و مساجد به سیل زدگان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پژمان جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر، از اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» در ملایر خبر داد و اظهار کرد: این طرح با عنوان «هر مسجد و یا هر بقعه یک خانه» در ملایر پیگیری می‌شود که حرکتی بزرگی در تسریع بازسازی مناطق سیل‌زده است.

وی بیان کرد: بقاع متبرکه و مساجد همواره پایگاه‌های اجتماعی مهمی در میان آحاد مختلف جامعه به‌ شمار می‌روند و از گذشته تاکنون برای گره‌گشایی از کار مردم پیشگام و پیشرو بوده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به لزوم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بیان کرد: مردم ملایر تاکنون برای یاری رساندن به سیل‌زدگان فعالیت‌ها و کمک‌های قابل تقدیری انجام داده‌اند.

وی از کمک ۵۰ میلیون تومانی بقاع متبرکه و مساجد شهرستان برای سیل‌زدگان خبر داد و افزود: راه‌اندازی طرح «هر مسجد و یا هر بقعه یک خانه» براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشوری، گامی بزرگ در راستایکمک به سیل زدگان است.

جعفری خاطرنشان کرد: بر همین اساس، طبق وظیفه‌به هیأت امنای امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد اعلام کردیم که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در این زمینه جمع‌آوری کنند.

وی ضمن اشاره به جمع‌آوری ۵ عدد گاز آشپزخانه پنج شعله، چهار دستگاه یخچال، پنج تخته فرش ۱۲ متری، ۷۰۰ عدد قوطی شیر خشک، ۵۰۰ کیلوگرم روغن جامد، یک تن برنج، مقادیری ماکارونی و حبوبات، لوازم بهداشتی و پوشک بچه در مجموع به ارزش ۵۰ میلیون تومان، گفت: این مقدار کمک‌ها در مرحله اول جمع‌آوری شد که کمک ها در حال ارسال به مناطق سیل‌زده استان لرستان می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ضمن قدردانی از هیأت امنای آستان‌ مقدس امامزاده عبدالله(ع) و نیز امامزاده علی اکبر(ع) روستای کرکان، تکیه ابوالفضل(ع) شهر ملایر و هیأت امنای مساجد سطح شهرستان ملایر، افزود: در حال حاضر روند جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سطح بقاع متبرکه و مساجد ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.