مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هیئت های مذهبی باید دغدغه مسائل روز جامعه و دین را داشته باشند.

هیئت های مذهبی باید دغدغه مسائل روز جامعه را داشته باشند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی چهارشنبه شب در دیدار با اعضای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی نیشابور اظهار کرد: مدلی را امام خمینی (ره) ارائه کردند که بر همان اساس، انقلاب اسلامی شکل گرفت و آن تکیه بر مردم بود لذا مردم ولی نعمت ما هستند و ما نباید تصدی گری امور مردم را بر عهده بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: وظیفه ما جهت دادن، سامان بخشیدن و تسهیل گری فعالیت‌های مردمی در راستای پیشرفت امور و برطرف کردن مشکلات مردم است.

صاحبقرانی با اشاره به همت و اراده مردم تأکید کرد: مردم ما قدرتی دارند که هیچ نهادی ندارد و آن همت و اراده است که شما در قضیه سیل دیدید که حتی مردمی که در مناطق محروم زندگی می‌کردند نیز برای کمک اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته دولت هم وظیفه دارد تا از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حمایت کند اما امروز باید رسم پهلوانان در گودهای زورخانه ای را احیا کنیم و آن گلریزان برای کمک‌ها و فعالیت‌های اجتماعی است که هیئات مذهبی این کار را رقم می‌زنند.

وی تصریح کرد: منابع و اعتبارات دولتی پایدار نیست اما ظرفیت مردمی پایدار است و مردم هر موقع اراده کنند می‌توانند مشکلات را حل کند.

صاحبقرانی با طرح این سوال که رسالت هیئات مذهبی و مداحان در مبارزه با استکبار و ظلم و جهل جهانی چیست گفت: هیئات مذهبی برگرفته از تفکر عاشورای حضرت سید الشهدا علیه السلام است و وقتی نسبت به مسائل روز جامعه حساس باشیم و دغدغه مسائل دین و اجتماع را داشته باشیم از حالت سکولار خارج می شویم.

وی با بیان اینکه چرا امروز مطالبه امام جامعه روی زمین مانده است تصریح کرد: آیا امروز مطالبه امام جامعه غیر از تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به معیشت مردم است و حال نقش هیئات مذهبی و مداحان و شاعران ما در تحقق این موضوع چیست؟

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.