با رصد دقیق کارشناسان سازمان صمت خراسان رضوی و دستور جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، نقشه سودجویی‌های یک عمده فروش شکر در مشهد برملا و محموله چند تنی شکر پس از توقیف در حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

عرضه خارج از شبکه شکر در بیابان!

عقیل رحمانی/

با رصد دقیق کارشناسان سازمان صمت خراسان رضوی و دستور جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، نقشه سودجویی‌های یک عمده فروش شکر در مشهد برملا و محموله چند تنی شکر پس از توقیف در حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

*فروش شکر در بیابان

مهدی مقدس؛ کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تشریح این خبر به قدس گفت: همان طور که خبرنگار روزنامه قدس هم به صورت میدانی و همراه با کارشناسان ما در محل حضور داشت و ماجرا را مشاهد کرد، روز سه شنبه از طریق منابع خبری که در سطح بازار حضور داشته و با ما همکاری و تحرکات برخی افراد سودجو را رصدمی کنند، به ما اطلاع داده شد که در انتهای شهرک شیرین مشهد و در بیابان یک دستگاه تریلی به صورت کاملاً مشکوک در حال تخلیه کیسه‌های شبیه به شکر داخل خودروهای وانت می‌باشد.

در حالی که در ادامه هم عنوان شده بود محموله به سرعت در حال تخلیه در خودروی‌های کرایه‌ای می‌باشد، از کارشناسان معاونت بازرسی خواسته شد تا هرچه سریع‌تر در محل حاضر و موضوع را مورد بررسی و در صورت صحت ماجرا و با توجه به اینکه شکر هم یکی از کالاهای اساسی و پر مصرف شهروندان می‌باشد، گزارش ماجرا به جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد اطلاع داده شود و در این زمینه کسب تکلیف گردد.

مقدسی ادامه داد: لحظاتی بعد کارشناسان خود را به منطقه رسانده و دیدند همان طور که اطلاع داده شده بود یک دستگاه خودروی کشنده مخصوص حمل شکر در محل متوقف و کارگران به سرعت درحال تخلیه کیسه‌های 50 کیلویی شکر هستند.

*دستور قضایی و توقیف محموله شکر

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی افزود:با توجه به این مشاهدات، ماجرا به قاضی «دشتی فدکی» جانشین سرپرست دادسرای انقلاب اطلاع داده شد و مقام قضایی هم با تأکید بر اینکه با افرادی که قصد برهم زدن بازار و ایجاد نوسان قیمتی غیرمنطقی را داشته باشند برخورد قاطع خواهد شد، دستور توقیف محموله و انتقال آن را به مقر انتظامی صادر کردند.

در ادامه با مأموران انتظامی هماهنگی صورت گرفت و با همراهی قابل تقدیر فرمانده کلانتری شهید رجایی، 8 تن شکر باقیمانده از 25 تن که در 160 کیسه 50 کیلویی قرار داشت در کلانتری تخلیه شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر بررسی مدارک و بارنامه حمل محموله نشان می‌داد فرد سودجو این محموله را از یکی از واحدهای تولیدی در استان یزد خریداری و در حالی که در قسمت آدرس تحویل محموله نوشته شده بود خراسان، مشهد و از نشانی دقیق‌تر خبری نبود، محموله در حاشیه شهر در حال تخلیه بود!

*نقشه متخلف باز هم نگرفت، شکرها به دست مردم رسید

همچنین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان ما مشخص شد که محموله متعلق به یکی از عمده فروشان شکر در مشهد است که در گذشته هم دست به تخلف مشابهی زده بود، اما پس از آنکه از وی خواسته شد در محل حاضر شود به تصور آنکه می‌تواند مسیر تحقیقات کارشناسان را منحرف کند، پسرس را به محل فرستاد و مدعی شد محموله متعلق به فرزندش می‌باشد،در حالی که مستندات ما خلاف این گفته را نشان می‌دهد.

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان بیان داشت: از سوی دیگر با جمع‌بندی اقدامات میدانی، مقام قضایی دستور توزیع محموله 8 تنی شکر را در حاشیه شهر مشهد صادر کرد که این اقدام هم بدون معطلی صورت گرفت و شکرهای که قرار بود حدود دو برابر قیمت در بازار توزیع شود، به قیمت مصوب هر کیلوگرم 3400 تومان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

از سوی دیگر با توجه به دستور مقام قضایی، پرونده عرضه خارج از شبکه محموله شکر توسط فرد متخلف در حال تنظیم و در پی آن به دادسرای انقلاب مشهد ارسال خواهد شد.

*دلالانی که خون مصرف کننده را در شیشه کرده‌اند

همچنین مشاهدات عینی خبرنگار ما که در محل حضور داشت حاکی از آن بود که فرد متخلف که مدعی بود محموله از آن فرزندش می‌باشد و 25 تن شکر را از دلال خریده است، به هیچ عنوان حاضر نشد نام و نشانی از دلال شکر اعلام کند. این نکته جای سؤال دارد که چگونه محموله‌ای در این حجم از یک واحد تولیدی که یارانه دولتی دریافت می‌کند توسط دلال تحویل گرفته و براحتی به جای توزیع در بازار عمومی به دست برخی افراد سودجو می‌رسد تا آن‌ها به واسطه فروش محموله یکشبه، چند 10 میلیون تومان سود کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.