مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برپایی کلاس های یک یا ۲ دانش آموزه در خراسان رضوی به منظور ایجاد عدالت آموزشی به انجام رسیده است.

برپایی کلاس های تک دانش آموزه درخراسان رضوی به منظور ایجاد عدالت

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده صبح پنجشنبه در مراسم روز معلم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد اظهار کرد: شهید مطهری در دوران قبل از انقلاب که فضای دانشگاه‌ها به دلیل افکار چپ‌ها مسموم شده بود به ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی پرداخت و از انحراف دانشجویان جلوگیری کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) می‌گفتند معلمی شغل انبیا است زیرا معلمان با کوشش در تعلیم و تربیت دانش آموزان را به راه صحیح هدایت می‌کنند و این همان وظیفه‌ای است که بر دوش انبیا نیز قرار داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تحصیل یک میلیون و ۲۳ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی بیان کرد: در راستای ایجاد عدالت آموزشی حتی مدارس تک یا ۲ دانش آموزه نیز در این استان وجود دارد.

خدابنده تاکید کرد: اولویت کاری ما در آموزش و پرورش اجرای سند بنیادین تحول این نهاد است که اجرای کامل آن نیاز به بستری دارد که باید با همکاری دیگر سازمان‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر به معلمان بها بدهیم در آموزش و پرورش توفیق بیشتری خواهیم داشت زیرا این معلمان هستند که الگوی عملی دانش آموزان هستند. در سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات معلمان صورت گرفته اما بین واقعیت‌ها و رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیاد است که نیاز به همراهی نمایندگان مجلس و دولت داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: از رئیس مجلس درخواست داریم بیشتر به فکر آموزش و پرورش باشند و اگر قرار است شغل لازم برای آینده دانش آموزان را ایجاد کنیم باید به مهارت آموزی توجه کنیم که نیازمند بازسازی تجهیزات فرسوده در مدارس و هنرستان‌ها است.

خدابنده گفت: کمبود نیروی انسانی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده و به نظر می‌رسد در آینده مشکل جدی در این بخش خواهیم داشت که باید از هم اکنون برای استخدام نیروهای جوان و پر انگیزه اقدام شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.