مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرایان رضوی گفت: آثار شهید مطهری در جشنواره اندیشه مطهر از ابعاد مختلف منبع الهام بخش هنرمندان و نویسندگان قرار گرفت و مطهری می‌تواند منبع تئاتر انقلاب باشد.

شهید مطهری می‌تواند منبع تئاتر انقلاب باشد
به گزارش قدس آنلاین، دکتر جعفر مروارید که در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر «اندیشه مطهر» سخن می‌گفت، اظهار کرد: آثار عمومی شهید مطهری همچون «داستان راستان» و آثار فاخر وی از جمله «روش رئالیسم و اصول فلسفه» در تدوین این نمایشنامه‌ها منبع الهام و مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: آثار سقراط منبع الهام تئاتر در دنیاست و مطهری سقراط زمان ‌ما است. حاصل کار شهید مطهری اندیشه‌های انقلابی بود که بر اساس دیدن دیگری و چتری شمول‌گرایانه شکل گرفت و مطهری می‌تواند منبع تئاتر انقلاب باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مشهد قطب دوم تئاتر در کشور است و جشنواره تئاتر اندیشه مطهر با کمک خود هنرمندان نمایش شکل گرفت و نشان داد تئاتر در مشهد زنده و پویاست.
مروارید عنوان کرد: با تعاملی که بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و حوزه هنری شکل گرفت، هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به مدت یک هفته به صورت رایگان در سالن نمایش اشراق به اجرای عموم بگذارند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.