سیستان و بلوچستان-احمد علی موهبتی گفت: از آنجایی که این استان در خط مقدم جبهه امنیت، اقتصاد و بهداشت قرار دارد برای توسعه نیازمند نگاه ویژه است.

سیستان و بلوچستان برای توسعه نیازمند نگاه ویژه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد، اظهار داشت: این استان با ۲۰شهرستان،۵۰بخش، ۴۷شهر و ۱۰هزار نقطه آبادی دارای کمترین تراکم جمعیت است.

وی افزود: بودجه سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از سه و نیم درصد جمعیت کشور و تراکم زیاد از ۲درصد بودجه کشور تجاوز نکرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان از رئیس دستگاه قضا خواست تا یک مصوبه برای این استان ابلاغ شود تا در یک بازده زمانی مشخص، اعتبارات ۱۰۰درصد اختصاص یاید.

وی گفت: ساختار تشکیلاتی در سیستان و بلوچستان متناسب با بعد مسافت این استان نیست به طوریکه در بخش ۱۰۰هزار نفری منطقه دادگاه وجود ندارد.

موهبتی افزود: همچنین بخش هایی از سیستان و بلوچستان با برخورداری از۴۰هزار دانش آموز، آموزش و پرورش ندارد.

وی بیان کرد: هم اینک تنها ۴۸ درصد پست های سازمان این استان پر و بقیه خالیست.

استاندار سیستان و بلوچستان تصویب منطقه آزاد سیستان را تکمیل کننده منطقه آزاد چابهار برای توسعه شرق کشور عنوان کرد.

وی تجارت و ترانزیت را به دلیل برخورداری از مرزدریایی و خاکی مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب خدمات ارزشمندی به مردم این منطقه ارائه داده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: باید تلاش شود قانون بدون مدنظرقراردادن قومیت و مذهب با تدبیر اجرا شود.

حجت السلام والمسلمین مصطفی محامی افزود: سیستان و بلوچستان با مشکلاتی نظیر پرونده های امنیتی و اختلافات طایفه ای روبه روست که برای رفع آنها باید تلاش شود.

وی بر استفاده بهینه از ظرفیت های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: حل مشکل سوخت در این استان نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان بر مساعدت بانکها با واحدهای تولیدی در پرداخت تسهیلات و رفع مشکل فقهی اهل سنت تاکید کرد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های بی نظیری مانند دسترسی به آبهای آزاد و مرزهای طولانی برخوردار است که می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای داخل کشور باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سیلاب های اخیر در این استان ۷۵۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

دکتر باقر کرد افزود: ۵۹۲ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در این سیلاب ها آسیب دیدند.

وی ادامه داد: ۲ کانون گرد و غبار سیستان و بلوچستان یعنی سیستان و جازموریان به برکت باران و جاری شدن سیلاب حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد آبگیری شدند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیلاب اخیر استان ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات دستگاههای مختلف بکار گیری شدند که بیشترین تعداد با ۵۰۰ دستگاه در سیستان مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.