عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران اسلامی بزرگترین پرچمدار عدالت و مقاومت در جهان است.

رحیم‌پورازغدی: ایران اسلامی بزرگ‌ترین پرچمدار عدالت و مقاومت در جهان است

به گزارش قدس آنلاین ، حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه پنجشنبه در سی و یکمین دوره بینات با موضوع بازخوانی سیره سیاسی اهل بیت (ع) اظهار داشت: بنی عباس یکی از پیچیده‌ترین حکومت‌ها بود که در نهایت به نفع اسلام و به ضرر دشمن به اتمام رسید.

وی افزود: مأمون به دلیل ناتوانی در به شهادت رساندن امام رضا(ع) به صورت علنی، در نهایت ایشان را به صورت مخفی به شهادت رساند، این در حالی است که تاکنون هیچ یک از خلیفه‌ها این امر را انجام ندادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام رضا (ع) از اهداف آنها(دشمنان) جلوگیری کرده و اسلام را بیش از پیش ترویج داد، تمامی مقوله‌های حاکمیت دشمن خنثی شد، مأمون تصمیم بر نابودسازی تمامی مقوله‌های راجع به اسلام داشت اما امام اجازه نداد وی به هدف خود دست یابد.

وی تصریح کرد: مأمون یکی از زیرک‌ترین افراد آن زمان بود، وی چهره خود را خوب جلوه داد، به طوری که هنوز برخی معتقدند که مأمون شیعه بود، وی توانست همه را فریب دهد، ابتدا مأمون با هوش و ذکاوت جنگ با برادرش را به نفع خود تمام کرد و در جنگ داخلی پیروز شد، پس از آن تصمیم بر نابودی دین اسلام داشت.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: این داستان تنها اتفاق سیاسی نبود، بلکه این فرد قصد زیر سوال بردن ادعاهای تشیع را داشت، وی برای رسیدن به خلافت هر اقدامی را انجام می‌داد در حالی که تمامی افراد در سراسر جهان، ولایت امام رضا(ع) را به عنوان بهترین ولایت قبول داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: مأمون امام رضا (ع) را در دو راهی گذاشت که هر دو راه برای آنها برد- برد بود، وی قصد داشت که یا امام تسلیم شود و یا این‌ که بهانه‌ای دست مأمون دهد تا وی نیز از آن سوء استفاده کند اما امام رضا(ع) کاری کرد که ضربه به جای دین، به مأمون وارد شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های امام هشتم(ع)، انتشار مذهب شیعه در سراسر جهان بود، مأمون قصد داشت تا امام رضا (ع) را به هر نحوی به دربار خود وارد کند و در صورتی که امام قبول نکند که با حکومت آنها همکاری کند ایشان را به شهادت برساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: قصد مامون این بود که در صورت پذیرش این امر از سوی امام، به سایرین نشان دهد که ادعای دین اسلام مبنی بر مخالفت با حکومت اشتباه بوده و اگر تاکنون چنین شعاری وجود داشته به دلیل عدم وجود شرایط حکومتی بوده است، با این ترفند همگان از امام رضا(ع) ناامید می‌شوند.

وی با اشاره به این که شیعه یعنی مظلومیت و در عین حال قداست، شیعیان هرجا که ترس آنها را فرا گرفته نباید خیانت کنند و یا تسلیم شوند، گفت: یکی دیگر از اهداف آنها این بود که حاکمیت در کنار شیعه باشد تا هم آبروی شیعه برود و هم این که هر اتفاقی که در حکومت افتاد را سایرین به دلیل اعتقادشان به شیعه بپذیرند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: می‌خواستند این سوال در ذهن همگان ایجاد شود که اگر مخالف حکومت بودید پس چرا در حال حاضر این امر انجام شده است؟ در گام بعدی قصد داشتند که ارتباط امام را با مردم قطع کنند و ایشان در دربار بماند، در صورت ادامه داشتن همین روال، مردم ایشان را فراموش می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که تنها شخصی که توانست تمام سرکوب‌ها را مهار کند امام هشتم (ع) بوده است، گفت: مأمون با حدس این که پس از مدتی که امام در دربار بماند کم کم به گناه آلوده می‌شود، تصمیم بر اجرایی کردن نقشه خود داشت، وی قصد داشت که میان امام و مردم فاصله بیفکند.

وی بیان کرد: منتقدان امام رضا(ع) در دیدار با ایشان طرفدارشان می‌شدند، با این امر مشروعیت از مامون گرفته می‌شد، مأمون با خود می‌گفت که با حضور امام رضا (ع) در حکومت، آبرو پیدا می‌کنیم و دیگر ما را حکومت طاغوت خطاب نمی‌کنند و در خطاب به هر اعتراض کننده‌ای به حکومت، همکاری امام با خودمان را مثال می‌زنیم تا حرفی برای گفتن نداشته باشد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: مأمون چنان محافظه‌کار بود که حتی تصمیماتش را با فضل‌ابن سعد درمیان نمی‌گذاشت، حتی در برخی موارد برخی از امور دقیقاً به دست خودش انجام می‌شد و به دست کسی نمی‌سپرد، در واقع جز خودش به شخص دیگری اعتماد نداشت، فضل‌ابن سعد از بسیاری از امور مأمون بی خبر بود.

وی تصریح کرد: مأمون در بسیاری از موارد برای گمراه کردن تاریخ داستان‌های جعلی ساخته است، وی با دقت برای سرنگون‌سازی حکومت امام رضا (ع) سرمایه‌گذاری کرد. زمانی که پیشنها مامون برای ولایتعهدی امام مطرح شد، امام رضا(ع) آن را با شرایط خاصی قبول کرد و یکی از مهمترین شروط این بود که ایشان از حکومت طرفداری نخواهند کرد و در این میان افرادی مانند فضل ابن سعد راضی بودند زیرا تصور می‌کردند از این طریق امام آلوده حکومت و دنیا می‌شوند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: مأمون با مطرح کردن چنین پیشنهادی و پذیرش آن توسط امام قصد داشت این گونه جلوه دهد که که امام رضا(ع) با کمال میل این پیشنهاد را قبول کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: آخرین توطئه مامون این بود که امام رضا(ع) را در مناظره‌های علمی مغلوب کند اما از این طریق نیز به نتیجه نرسید.

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به اینکه ایران بزرگترین پرچمدار مقاومت در دنیا است بیان کرد: در حال حاضر تنها کانون مقاومت در دنیا در قرن ۲۱ ایران است و تنها گروهی که عدالت را رعایت می‌کنند مسلمانان هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.