خراسان شمالی- وزیر کشور در مراسم رونمایی از سند توسعه خراسان شمالی گفت: پیشنهاد می دهم اگر سرمایه گذاری آمد و گفت در این استان بالای ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنم، سه نفر را بعنوان نماینده تعیین کنید تا تمام کارهای مربوطه را انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری سرمایه گذار در ادارات نباشد.

رحمانی فضلی: هر استان یک سنگر تولید و اشتغال باشد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در آئین رونمایی از سند توسعه استان خراسان شمالی گفت: باید هر استان یک سنگر قوی تولید و اشتغال باشد، من به عنوان وزیر کشور تعهد میدهم حمایت کنم.
وی با بیان اینکه برخی افراد با تشکیل گروه، فشار می اورند که فلانی را مدیر یا مسئول بگذارید اظهار داشت: به اینها باج ندهید، مسئولیت گرفتن تبدیل به مسابقه شده و تعحب می کنیم که چقدر رابطه و اصرار می شود و چقدر حق ناحق می شود تا مسئولیت بگیرند.
رحمانی ادامه داد: هر شخصی که با فشار دیگران به بنده معرفی شور ولو عرضه و شایستگی کار هم داشته باشد مسئولنخواهم گذاشت چرا که وام دار فرددیگری خواهد بود.
وزیر کشور در ادامه گفت: در این ۴۰ سال کوتاهی کرده ایم زیرا ۷۰ درصد حرکت کرده ایم و چرا ان ۳۰ درصد را انجام نداده ایم، چرا روند ساخت پتروشیمی را در خارج از کشور گسترش نداده ایم.
رحمانی فضلی تصریح کرد: خود را فریب ندهیم ۴۰ سال دور هم جمع می شویم و صحبت می کنیم و برنامه مینویسیم اما چرا عمل نمی شود اشکال و ایراد کار کجاست؟
وی افزود: اگر از من جواب این سوال را بخواهند می گویم چرا موفق نشدیم چون نظام اداری ما پاسخگو این نوع برنامه ها نبوده و ضعف بسیاری دارد و به معنای این نیست که بازدارنده و مانع کلی است اما تاثیرگذار است.
وزیر کشور گفت: ۸۰ درصد کارها در سیستم اداری قابل اجراست و مدیران اختیار انجام امورات را دارند و اگر به جز منافع مردم به چیز دیگری فکر کنیم ملعون هستیم.
رحمانی ادامه داد: مردم چه کاری باید انجام می دادند که ندادند، ما محور توسعه هستیم و با زور هم نمی شود کار کرد اما به نفع مردم کار کنید.
وی افزود: اگر مدیر فهم، درک دقیق و درست و شناخت مناسب انگیزه و دلسوزی از موصوع داشته باشد بقیه موصوعات کاری ندارد.
این مقام‌مسئول افزود: پیشنهاد می دهم اگر سرمایه گذاری آمد و گفت در استان شما بالای ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کنم سه نفر را بعنوان نماینده تعیین کنید تا تمام کارهای مربوط را انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری سرمایه گذار در ادارات نباشد.
وی افزود: ما میتوانیم ۳۰ درصد مالیات را از کسانی نداند  بگیریم و بگوییم همین را در استان خودمان هزینه کنید.
وی گفت: ما می توانیم در مصرف برق و گاز و... صرفه جویی کنیم و از مسیولان کشوری بخواهیم سودی که بابت این صرفه جویی حاصل می شود در توسعه خراسان شمالی هزینه کنند.
گفتنی است در این آئین با حضور وزیر کشور از سند توسعه استان خراسان شمالی رونمایی شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.