مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی آمار مدارس تک دانش آموزه استان خراسان رضوی را اعلام کرد.

خراسان رضوی چه تعداد مدرسه تک دانش‌آموزه دارد؟
به گزارش قدس آنلاین ، قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلم شهید، شهید مطهری اظهار داشت: در حال حاضر در استان خراسان رضوی 90 هزار فرهنگی شاغل و 65 هزار پیشکسوت بازنشسته معلم و فرهنگی در خراسان رضوی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: معلمی صرفا یک شغل و حرفه نیست بلکه معلمان دارای رسالت هستند و بسیاری از دانش آموزان، معلمان را الگوی خود قرار می‌دهند و امام راحل نیز فرموده‌اند که معلمی، حرفه و شغل انبیاء است.

خدابنده خاطرنشان کرد: توجه به مدارس و نظام آموزشی زیربنای پیشرفت جامعه محسوب می‌شود و باید سرمایه انسانی خود را با معارف اسلامی و تربیت انسانی و اسلامی پرورش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر در استان خراسان رضوی 10 هزار مدرسه و یک میلیون و 230 هزار دانش آموز داریم و یکی از اهداف ما این است که عدالت آموزشی را با رسیدگی به مناطق مرزی و دورافتاده فراهم کنیم و در این راستا 128 مدرسه تک یا 2 دانش آموزه داریم.

خدابنده خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر، 700 معلم در استان خراسان رضوی در مناطق عشایری مشغول خدمت رسانی هستند و همراه با آنها در سال 600 کیلومتر را طی می‌کنند و معلمانی نیز در بیمارستان‌ها به دانش آموزان بیمار آموزش می‌دهند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.