ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام بر غیرقابل اعتماد بودند این کشور تاکید کردند و به برگزاری کنسرت ساختارشکنانه در گناباد انتقاد کردند، همچنین امام جمعه بردسکن نیز از لغو سفر استاندار به این شهرستان گلایه کرد.

انتقاد امام جمعه گناباد از برگزاری کنسرت ساختارشکنانه

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام بر غیرقابل اعتماد بودند این کشور تاکید کردند و به برگزاری کنسرت ساختارشکنانه در گناباد انتقاد کردند، همچنین امام جمعه بردسکن نیز از لغو سفر استاندار به این شهرستان گلایه کرد.

انتقاد امام جمعه بردسکن از لغو سفر استاندار به این شهرستان

امام جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با انتقاد از لغو شدن مجدد سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان‌های بردسکن،کاشمر و خلیل‌آباد گفت: چندین ماه است که سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان مطرح شده، ولی هربار به دلایل نامعلومی لغو می‌شود.

 حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی اظهار کرد: رهبر انقلاب در جمع معلمان نکات ارزشمندی را برشمردند و خواستار اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش شدند.

وی با اشاره به دل بستن به‌سند ۲۰۳۰ افزود: برخی می‌خواهند به‌بهانه‌های مختلف روحیه انقلابی‌گری مردم را بگیرند.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه مسؤولان باید نسبت به‌رفع مشکلات معلمان بکوشند، بیان کرد: معلمان انسان‌های شریفی هستند که برای آبروداری خود، با آگاهی و بصیرت امور را دنبال می‌کنند و این قشر فرهیخته نباید دغدغه تامین امرار معاش و معیشت زندگی خود را داشته باشند.

امینی به نخستین سالگرد خروج آمریکا از برجام به‌صورت یک طرفه اشاره کرد و گفت: آمریکا و دست‌اندرکاران او نابالغ هستند و این موضوع که اگر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بالای کار باشند، تفاوت دارد، فکر بیهوده‌ای است.

 وی با اشاره به دشمنی خصمانه آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی، ادامه داد: هرکس از این گروه‌ها در این کشور رئیس جمهور شود، رفتار آنان  خصمانه خواهد بود و فرقی برای آن‌ها نمی‌کند.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه برخی از مسؤولان کشور به‌دنبال اجرای برجام دوم هستند، عنوان کرد: چقدر این افراد ابلهانه فکر می‌کنند که مردم ایران و این ملت  را کوچک می‌دانند.

معلمان پرتلاش، جهادگران مبارزه با جهل و بی‌سوادی هستند

امام‌جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در محل مصلای نمازجمعه سبزوار برگزار شد، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان، گفت: رهبری در این دیدار موضوعات تجلیل از مقام معلم، جایگاه مهم معلم در آموزش‌وپرورش و اجرای سند تحول در آموزش‌وپرورش را به‌خوبی مطرح کردند. 

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با تاکید بر لزوم تجلیل و تقدیر از جایگاه معلم، ادامه داد: معلمان پرورش‌دهنده سرمایه یک ملت و سرمایه انسانی هستند و معلمان پرتلاش ما به‌عنوان جهادگران مبارزه با جهل و بی‌سوادی محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: معلمان باید در مراکز آموزشی انسان‌های دانا، توانا، پرهیزگار، کارآمد، هوشیار، شجاع و اهل اقدام‌ را تربیت کنند و اگر معلمان توصیه‌های رهبری را نصب‌العین قرار دهند، ایران به جایگاهی می‌رسد که اگر کسی بخواهد از مبانی جدید علم آگاه شود، باید زبان فارسی را فرا بگیرد.

امام‌جمعه سبزوار تصریح کرد: متاسفانه برخی در مراکز آموزشی با قلم و بیان خود به‌دنبال تضعیف و از بین بردن روحیه انقلابی جوانان ما هستند و معلمان باید به ترویج روحیه انقلابی، ایثار، شهادت و مبارزه با ظلم توجه داشته باشند.

مقیسه با اشاره به اهداف غربی‌ها از اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش کشور ما، گفت: آن‌ها انتظار دارند معلمان ما سرباز وحشی‌های کروات زده شوند و به‌سمت و سویی سوق داده شوند که نسل‌های حامی آدم‌کش‌ها تربیت کنند.

وی با بیان اینکه مخالفت با سند 2030 مطالبات رهبر انقلاب و مردم انقلابی است، افزود: مدیران آموزش‌وپرورش و رؤسای دانشگاه‌ها مراقب باشند این سند در مراکز آموزشی مورد توجه قرار نگیرد که آن زمان مسئله آتش به‌اختیار از سوی مردم مطرح می‌شود.

معلمان سرباز امام زمان(عج) تربیت کنند نه سرباز آمریکا

امام جمعه خوشاب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد با تاکید بر اینکه دشمن آرایش جنگی در مسائل اقتصادی و فرهنگی بر علیه ایران گرفته است، گفت: تأسف می‌خورم از اینکه معلمی در این شهرستان به‌خاطر نرقصیدن دانش‌آموز انضباطش را کم کرده است.

حجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی با درخواست از دادستان، قوه قضائیه و مسؤولان آموزش‌وپرورش برای برخورد با چنین معلمانی افزود: این روش‌ها محکوم است و جفا به‌خون شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه نباید سند 2030 در مدارس اجرایی شود، بیان کرد: معلمان باید سرباز امام زمان(عج) تربیت کنند نه اینکه سرباز برای آمریکا تربیت شود.

اگر درست مدیریت کنیم خروج از برجام یک فرصت است

امام جمعه روداب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران گفت: معنی خروج آمریکا از برجام دشمنی آشکار آن‌ها با ملت ایران است، یعنی ما یک لحظه حاضر نیستیم با جمهوری اسلامی ایران تعامل داشته باشیم، اما اگر درست مدیریت کنیم خروج از برجام یک فرصت است و باید دست به‌دست یکدیگر دهیم تا مثل همیشه در برابر برجام پیروز شویم.

حجت‌الاسلام حسین حسنی نسب در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: باید نظارت‌ها دقیق باشد و با خلافکاران اقتصادی با جدیت و با اشد مجازات برخورد کنیم.

وی افزود: با این نحوه مدیریت ما به‌جایی نمی‌رسیم و اکنون چند روز است ذهن مردمی را که از معیشت خود ناراضی‌ هستند گره خورده به موضوع بنزین، چرا کاری که کارشناسی نشده و تبعات دارد را انجام می‌دهید.

امام جمعه روداب در خصوص انتقاد مقام معظم رهبری از اجرای سند 2030در برخی مدارس، تصریح کرد: سند 2030 یعنی تربیت سربازان برای غرب و تربیت دانش‌آموزان با ایده‌های غربی و در حقیقت با دستان خودمان عقاید غربی را به‌آن‌ها آموزش می‌دهیم.

حسنی نسب ادامه داد: از وزارت آموزش‌وپرورش انتظار داریم که مدیران خود را آموزش دهند و معلمان را با محتوای ننگین این سند آشنا کنند تا جلو اجرای آن گرفته شود.

می‌توانیم تاثیر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم

امام جمعه موقت تربت حیدریه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه با همکاری و همدلی می‌توان تاثیر تحریم‌ها را به‌حداقل رساند، گفت: دشمن ما را با تحریم دوره کرده و خیانت‌های فراوانی علیه ما انجام داده که این‌ها چیز جدیدی نیست و آمریکایی‌ها از روز اول با ملت ما دشمن بودند.

حجت‌الاسلام محمد کازری تاکید کرد: انقلاب اسلامی همچنان در حال پیشرفت است و تحقق گام دوم انقلاب با معلمان دلسوز، ارزشمند، انقلابی و تاثیرگذار است.

وی در خصوص گرانی‌ها عنوان کرد: وضعیت کنونی و آشفته بازار حال حاضر در شأن مردمی که در تمام عرصه‌ها حاضر هستند، نیست.

انتقاد امام جمعه گناباد از برگزاری کنسرت ساختارشکنانه در این شهرستان

امام جمعه گناباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در چند روز اخیر مردم مومن گناباد با مراجعه حضوری و یا تلفنی یا نامه مراتب اعتراض خود را نسبت به‌برگزاری کنسرت ساختارشکنانه در گناباد اعلام کردند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی نسب افزود: اسلام با شادی اگر در چهارچوب قانون و شرع باشد، هیچ مخالفتی ندارد، اما اینکه عده‌ای بیایند و و با زیر پاگذاشتن حجاب به این واجب اسلامی دهن کجی کنند، پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان این کنسرت باید پاسخ دهند که چرا وقتی قول دادید که از حضور افراد غیربومی به این کنسرت جلوگیری خواهید کرد، به‌قول خود عمل نکردید.

امام جمعه گناباد اضافه کرد: چرا برگزارکنندگان از هنرمندان داخل شهرستان که حریم‌ها را رعایت می‌کنند، استفاده نمی‌کنند؟

صادقی نسب تاکید کرد: از مسؤولان تقاضا می‌شود، ترتیبی اتخاذ شود تا بعد از این شاهد این هنجارشکنی‌ها نباشیم.

وی با اشاره به‌سالروز خارج شدن ترامپ از برجام گفت: این امر در حالی صورت گرفت که ایران به‌تمام تعهدات خود عمل کرد و خارج شدن آمریکا از برجام نشان داد که مذاکره با آمریکا چیزی جز ضرر به‌همراه ندارد.

امام جمعه گناباد اظهار کرد: ترامپ از بسیاری از پیمان‌های بین‌المللی خارج شده است و وجود دولت‌های مستقل را برنمی‌تابد.

صادقی نسب با اشاره به روز معلم بیان کرد: معلوم شد که سند 2030 خاکریز اول دشمن برای جنگ نرم است و فرهنگیان متعهد حاضر نیستند که مروج فرهنگ غرب باشند.

وی در خصوص سفر استاندار خراسان رضوی به گناباد گفت: این سفر در جهت تحقق رونق تولید در شهرستان انجام شد و با تمهیداتی که در این سفر انجام شد، پیش‌بینی می‌شود در گناباد هزار شغل ایجاد شود.

وقتی اروپا در کمک به هلال احمر ایران دروغ می‌گوید

امام جمعه داورزن ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این شهرستان گفت: وقتی اروپا در کمک به هلال احمر ایران هم دروغ می‌گوید، آیا می‌شود به آن‌ها اعتماد کرد؟

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده به کمک‌های نداده اروپا اشاره کرد و افزود: اروپا در این سیل اخیر یک کمک ناچیز یک میلیون و دویست هزار یورویی اختصاص داد اما یک دلار برای هلال احمر واریز نشد، این هم یک جلوه دیگر که نمی‌توان به اروپایی‌ها امیدوار بود، آن‌ها حتی در شرایط سخت و چنین حوادثی کمک نمی‌کنند، اما نیروهای مردمی رزمندگان فاطمیون، زینبیون و حشدالشعبی عراق آمدند در صحنه و کمک کردند، همچنین هلال احمر در این سیل اخیر زحمات فراوان و خدمات ارزشمندی انجام دادند که باید قدر آن‌ها را بدانیم.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی با رهبر انقلاب اظهار کرد: اقتدار و مهربانی دو عنصر مکمل نیروهای انتظامی بوده که نیروی انتظامی در قضیه خدمت‌گذاری به‌مردم در سیل اخیر خوش‌ درخشید.

امام جمعه داورزن با اشاره به توصیه رهبری در مورد برخورد جدی با قاچاق و ناامنی در فضای مجازی است، افزود: یکی از موانع تحقق رونق تولید، قاچاق است، امروز با قاچاق دوطرفه روبه‌رو هستیم و ناامن‌ شدن فضای مجازی را موجب ضرر و زیان مردم دانستند و تا زمانی قاچاق کالا برقرار باشد، رونق تولید به‌معنای درست انجام نخواهد شد.

علی‌زاده ادامه داد: آنچه باعث نگرانی همه دلسوزان، مراجع، نخبگان فرهنگی و رهبر معظم انقلاب شده است فضای مجازی بوده و نمونه آن حادثه تلخ اخیر شهادت روحانی همدانی است.

وی گفت: این ناامنی آثار مخربی می‌تواند در فضای جامعه داشته و وزارت ارتباطات باید بدون ملاحظات سیاسی و حواشی‌های رسانه‌ای، نظارت درست و اساسی بر این فضا اعمال کند، چرا که در این مقطع دشمن جنگ نرم گسترده‌ای برعلیه ارزش‌های دینی و انقلابی این نظام به‌راه انداخته و انتظار به حق و قانونی و شرعی ملت از دولت در این زمینه است، تا ایمان جوانان ما آسیب نبیند.

 آمریکا و اروپا سیاست گام به گام بر علیه ایران دارند

امام جمعه طرقبه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه آمریکا و اروپا با هم یک دست هستند، گفت: آمریکا و اروپا سیاست گام‌به‌گام بر علیه کشورها دارند و وابستگی و گره اقتصاد به خارج اشتباه است.

حجت‌الاسلام حسن ایزدی افزود: خداوند اختیار همه‌چیز را به انسان داده است، مگر یک چیز و آن این مسئله است که انسان حق ندارد خود را خفیف کند.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ ستمگران و دولتمردان فاسد همواره عزت انسان‌ها را لگدمال کرده‌اند.

امام جمعه طرقبه با بیان اینکه ۴۰ سال تمام تلاش‌های استکبار جهانی بر علیه مردمی است که می‌خواهند روی پای خود بایستند، بیان‌کرد: این ملت می‌خواهد روی پای خود بایستد و نمی‌خواهد زیر سلطه غیرخدا باشد، می‌خواهد عزیز باشد.

ایزدی ادامه داد: با این که در این ۴۰ سال هزینه سنگینی این ملت پرداخت کرده‌اند اما به تعبیر رهبری پوزه دشمن را هم به خاک مالانده‌اند.

وی با بیان اینکه ترامپ عهدشکن است و یکجانبه از پیمان‌هایی که در جامعه بین‌المللی بسته از جمله پیمان برجام با ایران خارج می‌شود، گفت: امروز مسئله برجام و خروج ترامپ درس‌هایی برای ما داشت، اولین درس اینکه دنیا فهمید آمریکا قابل تعامل نیست.

امام جمعه طرقبه ادامه داد: درس بعدی شناخت ماهیت دشمن است و این موضوع که انعطاف در مقابل آمریکا سبب زیادخواهی آن‌ها می‌شود.

تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش روحیه انقلابی می‌خواهد

امام جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه در سند 2030 توجه به دیدگاه‌های ملی و مذهبی نشده است، گفت: ارزش‌های اسلامی، مبارزه با استکبار، امر به‌معروف، عفت، شجاعت، پاکدامنی، مرزهای حلال و حرام و آموزش مفاهیم دینی در این سند جایگاهی ندارد، وقتی این سند فاقد بسیاری از این موارد است، چطور می‌توان با این سند موافق بود.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آستانه روز معلم در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور با تجلیل از مقام معلم تذکرات و توصیه‌هایی داشتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که شهید مطهری به‌معنای واقعی کلمه یک معلم دلسوز بود، افزود: بزرگترین سرمایه برای یک کشور، سرمایه انسانی است.

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه احترام به قشر شریف معلم یک باور حقیقی است و معلمان پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی و هویت یک ملت هستند، بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمنان نظام به‌دنبال این هستند با اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ برای انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها سرباز تربیت شود.

ناهیدی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین سند بسیار خوبی است و سند نوعی ریل‌گذاری است که می‌تواند بخش مهمی از کشور را به سرمنزل مقصود برساند، افزود: تحقق این سند روحیه انقلابی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ با اسناد بالادستی ما هماهنگی ندارد و با اما و اگرهای زیادی همراه است، عنوان کرد: متاسفانه سند ۲۰۳۰ در دولت تصویب، ابلاغ و اجرا شده و به‌صورت خصوصی رونمایی شده است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.