جمعی از اهالی شهرستان نوپای صالح‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما خواستار همکاری مسئولان مربوط برای افتتاح دفتر نمایندگی حج و زیارت در این دیار دورافتاده شدند.

  صالح‌آباد نیازمند دفتر نمایندگی حج و زیارت است

یک شهروند صالح‌آبادی گفت: برای جمعیت ۵۰ هزار نفری شهرستان صالح‌آباد ایجاد یک دفتر نمایندگی حج و زیارت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

خیری افزود: فاصله شهرستان مرزی صالح‌آباد تا شهرستان تربت جام ۱۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۰۰ کیلومتر می‌باشد که این مسافت تا برخی روستاهای دور افتاده این شهرستان به دو برابر افزایش می‌یابد و یک معضل حساب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زائران و مسافران حج، سوریه و کربلا همیشه باید امور زیارتی خود را از شهرهای دیگر پیگیری کنند که این نوعی بی‌عدالتی اجتماعی است و باید هرچه زودتررفع شود.

شهروند دیگری هم گفت: طی کردن این مسافت برای ثبت‌نام و چندین مرحله رفتن به کلاس‌های آموزشی – توجیهی که از طرف سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود بویژه برای بانوان و کارمندان واقعاً مشکل و دردسرساز است.

فیضی افزود:رفت وآمدهای مکرر برای ثبت‌نام و کلاس‌های آموزشی حج تمتع، عمره و عتبات عالیات در محورهای نامساعد صالح‌آباد با سایر شهرستان‌ها افزون بر تحمیل هزینه‌های مالی سنگین، خطرات جانی نیز برای شهروندان به بار می‌آورد. وی از سازمان حج و زیارت و مسئولان عالیرتبه استان و شهرستان خواست برای این تقاضای مردم دور افتاده و مرزی هر چه سریع‌تر، تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.