۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 654686

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از بررسی لغو معافیت‌های هسته‌ای از سوی آمریکا در کمیسیون امنیت‌ملی پارلمان خبر داد.

فردا؛ بررسی لغو معافیت‌های هسته‌ای در مجلس

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لغو برخی از معافیت‌های هسته‌ای کشورمان از سوی آمریکا، گفت: این اقدام قطعاً خلاف برجام است.

وی با بیان اینکه هر خلاف برجامی که  آمریکا مرتکب شود برای ایران الزام آور نیست چون برجام آن را خلاف ندانسته است، ادامه داد:هر اقدامی که برجام برای ایران مجاز دانسته است ما انجام خواهیم داد و به بدعهدی‌های آمریکا اعتنا نخواهیم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه طرف‌های برجام باید به تعهدات خود در این معاهده بین‌المللی عمل کنند، افزود:اگر کشورهای که در برجام حضور دارند از تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند دقیقاً نقض برجام انجام داده‌اند و جمهوری اسلامی حق دارد از برجام به صورت کامل خارج شود.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید برانیکه اگر کشورهای حاضر در برجام بخواهند پس از لغو برخی معافیت‌ها از سوی آمریکا برای ایران محدودیت ایجاد کنند احتمال اینکه  پس از خروج از برجام ایران تصمیم به خروج از NPT بگیرد، اضافه کرد:اگر قرار باشد ایران تحریم نفتی، مالی و بانکی بشود  و معافیت‌های هسته‌ای نیز لغو شود طبیعتاً دیگر برجامی وجود نخواهد داشت و جمهوری اسلامی تصمیمات جدی را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اعلام اینکه عصر فردا در کمیسیون امنیت‌ملی این لغو معافیت‌های هسته‌ای از سوی آمریکا را بررسی خواهیم کرد، عنوان کرد: هیئت نطارت بر اجرای برجام در روزهای آینده واکنش جدی به این اقدام آمریکا خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد:هیئت نظارت بر اجرای برجام مسئول بررسی نقض آن است و باید در برابر بدعهدی طرف‌های مقابل تصمیم جدی اتخاذ کنند البته مجلس نیز  از این هیئت خواهد خواست تا تصمیم جدی اتخاذ کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.