ابوذر ندیمی گفت: موضوع سهمیه بندی بنزین پروسه ای را طی کرده و ممکن است زمان، اشکال و کیفیت اجرای آن تغییر کند و برای تعیین زمان و کیفیت اجرای آن نیاز به توافق نظر در دولت داریم.

زمان سهمیه بندی بنزین در انتظار توافق در دولت است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ابوذر ندیمی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مصاحبه با رادیو درباره تصمیم دولت در خصوص بنزین گفت: هر تصمیمی ادله ای دارد و در خصوص بنزین نیز، نیازمند اعمال یک فرآیند در حوزه تصمیم گیری هستیم که بر اساس واقعیت های مختلفی از جمله واقعیت های اقتصادی، فرهنگی و قیمت گذاری صورت می گیرد و این واقعیت ها سبب شده، در چند سال گذشته سهمیه بندی بنزین صورت نگیرد.

وی بیان کرد: سهمیه بندی بنزین پیش از اینکه اجرایی شود، یک نظر کارشناس محسوب می شود و تا زمانی که اجرا نشده نمی توانیم در مورد آن به عنوان یک ضرورت صحبت کنیم. موضوع سهمیه بندی بنزین پروسه ای را طی کرده و ممکن است زمان، اشکال و کیفیت اجرای آن تغییر کند و برای تعیین زمان و کیفیت اجرای آن نیاز به توافق نظر در دولت داریم.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با رادیو گفت و گو اظهار داشت: موضوع سهیمه بندی بنزین به عنوان یک محور گفتگو همچنان وجود دارد اما در حوزه اجرایی هنوز تحقق پیدا نکرده و در واقع هنوز درباره جزئیات اجرایی این اقدام تصمیم گیری نشده است و در حقیقت بیشتر ابعاد کارشناسی آن در حال حاضر مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره آثار تورمی سهمیه بندی بنزین فکری شده است، گفت: این موضوع تازه ای نیست و مسئله سهمیه بندی برای کالاها و خدمات مختلفی در گذشته اجرایی شده است. سهمیه بندی گاهی به دلیل کنترل قیمت اعمال می شود و گاهی برای کاهش مصرف یک کالا و برای جلوگیری از آثار بعدی آن مانند کاهش آلودگی یا کاهش قاچاق سوخت، صورت می گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.