رئیس‌جمهور با بیان اینکه معلم از مرزهای فرهنگ و اخلاق کشور حفاظت و حراست می‌کند، گفت: معلم خوب و ایثارگر می‌تواند یک کلاس و درسش به اندازه شب قدر در پیشگاه خداوند ارزش داشته باشد.

معلمین از مرزهای فرهنگ و اخلاق کشور حفاظت و حراست می‌کنند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم نکوداشت «یکصد سال تربیت معلم در ایران» که در سالن اجلاس برگزار شد، بیان داشت: یکی از دلایل عظمت ماه رمضان علاوه بر فضیلت های ذاتی‌اش نزول قرآن در این ماه است.

وی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت انسان‌ها در مسیر سعادت بشریت است یکی از دلایل عظمت ماه رمضان شب قدر است که لیله القدر خیر من الف شهر است

رئیس جمهور اظهار داشت: می‌خواهم بگویم همه ویژگی‌های بزرگی که در ماه رمضان است که ماه صیام، صبر، عبادت، بهار قرآن، ماه نزول قرآن و ماه شب قدر است همه این ویژگی ها به یک نسبتی در مدرسه و کلاس و تربیت و تعلیم و تربیت معلم هم وجود دارد.

وی گفت: اگر در ماه مبارک رمضان افزایش فضای دلدادگی به حق است و توجه به آسمان هاست و یاد مستمندان است و ماه تعاون و همکاری و برادری و افطار و کنار هم قرار گرفتن است و ماه رمضان ماه فهم و درک قرآن برای مسیر هدایت است همه اینها در یک حدی در کلاس مدرسه هم می تواند باشد و قاعدتاً هست.

روحانی خاطر نشان کرد: کلاس درس کلاس علم و تربیت است. تمام معلمین هم معلم هستند و هم مربی؛ تمام معلمین، مربیان جامعه ما هستند بعضی از معلمین و دبیران در مدرسه محبوب هستند محبوبیت معلمان عین هم نیست کمی متفاوت است بعضی خیلی محبوبیت دارند آنکه خیلی محبوب است ممکن است معلم ریاضی باشد آن معلم ریاضی است که می تواند مربی خوبی باشد اخلاق، سخن، و لبخندش نحوه برخورد و تعامل با دانش آموزان می تواند تربیت کننده باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به خاطراتی از زمان مدرسه خود گفت: کلاس درس باید کلاس برکت، مرحمت و مغفرت باشد. کلاس درس می تواند برای معلم شب قدر باشد اگر معلمی با رفتارش اخلاقش با تعلیم اش یک نفر را هدایت کند و اگر کلاس درسی باشد که معلم بتواند روح نوجوان و دانش آموز را به سمت خدا متحول کند این کلاس ارزش شب قدر دارد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: شب قدر درست است که یک شب است و برای ما نا مشخص اما در آن شب ملائکه رحمت آسمان، نازل می شود. عبادت شب قدر به اندازه همه عمر است تقریباً کلاس درسم می تواند اینطوری باشد.

رئیس جمهور با اشاره به ارزش حراست یک سرباز از کشورش خاطرنشان کرد: یک سربازی دم مرز شب را به صبح آورد و از مرز جغرافیایی کشورش حفاظت کرد پیغمبر در این باره می فرماید شب او را از شب قدر بالاتر است. معلم همان کسی است که از مرزهای فرهنگی کشور حراست و حفاظت می‌کند و از وضعیت مرزهای اخلاق کشور حراست و حفاظت می کند.

وی تاکید کرد: معلم خوب و معلم وظیفه شناس و معلم ایثارگر و فداکار می تواند یک کلاس درس و یک جمله اش به اندازه شب قدر در پیشگاه خداوند ارزش داشته باشد. اجر شما با معلمان و جایگاهتان جایگاه ویژه است و با هیچ وسیله مادی قابل جبران نیست. اگر یک معلمی تمام طلای کشور را در اختیارش بگذارند باز هم ارزش کارش بالاتر است.

روحانی اظهار داشت: خداوند معلم است، پیامبر معلم است، جایگاه معلم جایگاه ویژه ای است و شاید بهترین نمونه معلمان همان مرد بزرگی باشد که به یاد شهادت او روز معلم را نامگذاری کردند یعنی علامه شهید مطهری، شهید رجایی شهید باهنر شهید بهشتی این بزرگان ما.

وی گفت: علامه مطهری جزو شخصیت‌های کم‌نظیر است. ما بزرگانی مثل امام را داشته ایم ولی مطهری هم جزو استثناء های تاریخ روحانیت و دانشگاه بود. مخلص و دلسوز بود. واقعاً مداوم نظاره‌ می کرد که کجا اشکال دارد و کجا شبهه وجود دارد و کجا ذهن جوانان را دارند منحرف می‌کنند که برای او مقاله بنویسد کتاب بنویسد یا سخنرانی کند .من نکات زیادی را از شهید مطهری یاد گرفتم.

روحانی بیان داشت: بهترین الگو برای همه معلمین و اساتید سراسر کشور اخلاق رفتار شیوه کار تلاش و فداکاری علامه شهید مطهری است. هنوز هم می‌بینید که کتاب‌های شهید مطهری نو است. بعد از شهید مطهری و شهید بهشتی جایگزین کردن برای آنها بسیار سخت و مشکل بود. بهترین عزیزان ما را از ما گرفتند که حساب شده بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: حوادث داخل کشور ما به ما آموخت که معلمین و مدارس یک وظیفه بزرگی را در برابر حوادث طبیعی غیرمترقبه کشور دارند ما در این دولت دوازدهم بالاترین زلزله تاریخ ایران را دیدیم بزرگترین سیل تاریخ ایران را هم دیدیم. در برخی روزها ۲۸ استان کشور درگیر شدند و نمی‌دانستیم با کدام استاندارد تماس بگیرید با این استاندار تماس می‌گرفتیم استان دیگر سیل می‌آمد با آن تماس می‌گرفتیم جای دیگر سیل می آمد.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر این که نظام آموزشی ما نیاز به تحول دارد گفت: فرزندان جامعه ما باید روحیه و شناخت لازم را راجع به تحولات جامعه پیدا کنند که این کار؛ کار معلمان است. امروز ما مواجه شدیم با تحریم سخت خارجی و دانش آموزان باید بدانند این چیست چه کسی باید به دانش آموز بگوید. شما (معلمان) ۱۴ میلیون امانت دارید وخودتان یک جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری هستید هر دانش آموز اگر در کلاس چیزی را بفهمد روی پدر و مادر بی‌تأثیر نیست.

روحانی با طرح این پرسش که تحریم یعنی چه؟ اظهار داشت: مبنای اولیه این تحریم این بود که کشورهای قلدر جهان آمدند در ذهن جامعه بشری کردند که ایران کشوری خطرناک و دنبال ساخت بمب اتم است و با این بمب اتم می‌خواهد برخی از کشورها را با خاک یکسان کنند. این یک خطر بزرگ است هم از اینجا نشأت گرفت ایران و انقلاب هراسی.

وی تصریح کرد: گفتند ایران یک مجموعه خطرناک است و ما را شورای امنیت بردند. در شورای امنیت ما را تحریم کردند و بدترین قطعنامه تاریخ شورای امنیت که همان قطعنامه ۱۹۲۹ بود را علیه ایران تصویب کردند که در این قطعنامه ما را تا مرز جنگ پیش بردند.

ادامه دارد...

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.