حمید قاسمی ده‌چشمه گفت: مردم با اطمینان کامل می‌توانند خودروهای خود را گازسوز کنند، خودروهای سی‌ان‌جی‌سوز خودروهای مطمئنی هستند و حوادث روی داده در این خودروها به دلیل دستکاری مخازن اتفاق افتاده است.

حوادث مخازن CNG به دلیل دستکاری مخازن است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حمید قاسمی ده‌چشمه، مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری اظهار داشت: ایران بزرگ‌ترین دارنده ذخایر گاز جهان است و این جایگاه و توسعه بیش از ۹۰ درصدی شبکه گازرسانی در شهرها و روستاهای کشور، ضرورت افزایش سهم این سوخت پاک در سبد سوخت خودروها و استفاده بیشتر از CNG را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه "هم اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه CNG در کشور فعال است"، گفت: تا پایان سال ۱۲۰ جایگاه دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: سهم CNG در سبد سوخت هم اکنون ۱۳ درصد است، در حالی که در طرح ابتدایی توسعه CNG این سهم ۷۶ درصد دیده شده بود.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه ۶ کارخانه بزرگ مخزن سازی CNG و چهار کارخانه بزرگ کمپرسور سازی در کشور فعال هستند، ادامه داد:‌ شرکت‌هایی در ایران در زمینه ساخت کیت که عضو هدایت‌گر خودروست، فعالیت می‌کنند و در زمینه ساخت تجهیزات سی‌ان‌جی در کشور به حدود ۹۰ درصد خودکفایی دست یافته‌ایم.

ده‌چشمه با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار وانت و یک میلیون تاکسی در کشور وجود دارد، ‌یادآور شد: مردم با اطمینان کامل می‌توانند خودروهای خود را گازسوز کنند، خودروهای سی‌ان‌جی‌سوز خودروهای مطمئنی هستند و حوادث روی داده در این خودروها به دلیل دستکاری مخازن اتفاق افتاده است.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره حوادث روی داده برای برخی از خودروهای سی‌ان‌جی سوز توضیح داد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۹۱۸ هزار خودرو در کارگاه‌ها به گازسوز تبدیل شده‌اند که با اطمینان می‌گویم که هیچ حادثه‌ای برای آنها روی نداده و حوادث روی داده مربوط به خودروهایی است که مخازن آن‌ها دستکاری شده است.

ده‌چشمه به وجود ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه از این میزان ۱۶ میلیون خودرو بنزین سوز هستند، افزود:‌ لازم است سهم خودروهایی بنزین در سال‌های آینده کاهش و به سهم خودروهای سی‌ان‌جی افزوده شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.