سخنگوی طالبان اعلام کرد که این جرگه نمایشی در راستای نجات اشرف غنی از انزوا برگزار شد و تا زمانی که اشغال پایان نیافته و زمینه برقراری نظام اسلامی فراهم نشود جهاد ادامه خواهد یافت.

 طالبان: لویه جرگه برای نجات اشرف غنی برگزار شد؛ جهاد تا پایان اشغال ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، لویه جرگه مشورتی صلح  اخیرا در قطعنامه‌ای خواستار آتش‌بس فوری، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، آزادی زندانیان و قرائت مشترک علما و طالبان از اسلام شدند.

 «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که این جرگه نمایشی بود و در راستای نجات اشرف غنی از انزوا برگزار شد که حتی برای نیمی از دولت افغانستان نیز پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد که بسیاری از شرکت کنندگان لویه جرگه مشورتی صلح از حضور نیروهای خارجی در این کشور سود بردند و در راستای ادامه بقای این نیروها در لویه جرگه تلاش کردند.

سخنگوی طالبان اظهارداشت: متاسفانه بیش از 3 هزار شرکت کننده در لویه جرگه مشورتی صلح جرات نکردند که از عملیات‌های شبانه و حملات هوایی به زنان و کودکان و اماکن مقدس انتقاد کنند.

وی افزود: این موضوع نیز عدم مشروعیت لویه جرگه مشورتی صلح را آشکار کرده است.

در لویه جرگه مشورتی صلح از دولت افغانستان خواسته شده بود تا شماری از زندانیان طالبان را برای نشان دادن حسن نیت از زندان رها کند.

مجاهد در واکنش به این موضوع نیز با اشاره به آزادی 100 نظامی افغان در ولایت بادغیس تصریح کرد که طالبان همواره زندانیان دولت افغانستان را آزاد کرده است که حسن نیت این گروه را نشان می‌دهد.

همچنین در قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح آمده است که طالبان و علمای افغانستان باید تعبیر مشترکی را از دین اسلام ارائه دهند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد که افغانستان از سوی نیروهای آمریکایی اشغال شده است و بر اساس آیات صریح قرآن جهاد در این کشور یک فریضه است و کسی حق تعبیر منحرفانه را ندارد.

مجاهد در رابطه با برقراری آتش‌بس نیز تاکید کرد که جهاد یک عبادت است و در ماه رمضان نیز اجر بیشتری دارد و تا زمان خروج نیروهای خارجی و برقراری نظام اسلامی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به درخواست مذاکرات بین الافغانی نیز خاطرنشان کرد که این گروه تنها زمانی با دولت افغانستان مذاکره خواهد کرد که گفت‌وگوهای طالبان با آمریکا به نتیجه برسد زیرا در حالی نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند مذاکره با دولت این کشور بی معنی بوده و دستاوردهای مبارزه طالبان با مخاطره روبرو خواهد کرد.

واکنش تند طالبان به قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح این کشور در حالی صورت گرفته است که این گروه پیش از این نیز از مردم افغانستان خواسته بود تا این جرگه را تحریم کنند.

کارشناسان بر این باورند که این جرگه بجای کمک به آغاز مذاکرات بین الافغانی صلح با ترسیم خطوط قرمز آغاز مذاکرات بین الافغانی را با دشواری‌های جدیدی روبرو خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.