البرز- علی اصغر مونسان با بیان اینکه کار مرمت کاخ مروارید کرج در دستور کار این سازمان است وبخشی از آن انجام شده است گفت: این مجموعه تاریخی می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی استان البرز پذیرای گردشگران بیشماری باشد.

مرمت "کاخ مروارید" و "خانه مصدق" در دستور کار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صبح امروز (شنبه) در حاشیه افتتاح باغ لاله های گچسر در محور کرج به چالوس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاخ مروارید کرج در اختیار سازمان گردشگری نیست و تخریب هایی در آن ایجاد شده است؛ با این حال از سال گذشته کار مرمت و بازسازی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت و بخشی از آن انجام شده است.

وی افزود: با همکاری مالک بنا اقدامات اولیه انجام شده با این حال نیاز است تا با حمایت استاندار البرز در این زمینه کارهای موثرتری صورت بگیرد و این بنای تاریخی به عنوان یک جاذبه گردشگری در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

مونسان به آخرین وضعیت خانه تاریخی مصدق در استان البرز اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته مجوز مرمت و احیاء این خانه تاریخی اخیرا اخذ شده و به زودی کار آن آغاز خواهد شد تا این ظرفیت گردشگری نیز به داشته های استان البرز اضافه شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه گردشگری به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده است، گفت: در کشورمان و بر اساس آمار بانک مرکزی در سال گذشته ۱۱.۸ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از بخش گردشگری بوده و این بخش می تواند به عنوان یک فرصت در توسعه منابع ارزی کشور در دوران تحریم باشد.

وی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه شخص رییس جمهور و مجموعه دولت به توسعه ۳ حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بسیارمثبت است و امیدوارم بتوانیم گام های بهتری برای توسعه این بخش ها برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.