یک عضو مطرح دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد مقاومت حرف خود را به صراحت زده است مبنی بر اینکه هرگز با ادامه وضع موجود موافقت نخواهد کرد و اشغالگران باید مسئولیت پیامدهای محاصره مستمر از ۱۲ سال پیش را برعهده بگیرند.

 الزهار: اسرائیل از گذشته عبرت بگیرد/ اشغالگران مسئول پیامدهای ادامه محاصره غزه هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد مقاومت هرگز آرامش(آتش بس) را در مقابل آرامش درسایه ادامه محاصره اسرائیلی و شانه خالی کردن و فرار اشغالگران از عمل به تفاهمات شکستن محاصره نخواهد پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد اظهارات زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی ، نقطه پیوند و مورد  اجماع همه گروه‌های فلسطینی  است.

الزهار که با فلسطین الیوم گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت مقاومت فلسطین هرگز ادامه محاصره تحمیلی اسرائیل بر نوار غزه که از ۱۲ پیش آغاز شده را نخواهد پذیرفت. وی تصریح کرد راهپیمایی‌های بازگشت به خاطر رسیدن به معادله آرامش در برابر آرامش آغاز نشده بلکه به خاطر شکستن محاصره اسرائیلی آغاز شده است،‌محاصره‌ای که ارکان زندگی در غزه را مختل کرده است.

وی افزود ملت فلسطین در راهپیمایی‌های مستمر بازگشت برای درهم شکستن محاصره اسرائیلی به پا خاست و بر حق خود در بازپس گیری سرزمینی که اشغالگران اسرائیلی در سال ۱۹۴۸ غصب کرد، تاکید می‌کند. الزهار اظهار داشت اسرائیل مرتکب جنایات علیه نوار غزه می‌شود و مردم و مقاومت نمی توانند درباره زندگی فلسطینیان سازش کنند یا آرامش در برابر آرامش را در سایه ادامه وضعیت موجود بپذیرند.

وی خاطر نشان کرد کدام دیوانه‌ای می‌تواند معادله آرامش را در برابر آرامش قبول کند در حالی که کودکان و زنان و جوانان زیر فشار محاصره در حال مردن هستند، مقاومت حرف خود را به صراحت زده است مبنی بر اینکه هرگز با ادامه وضع موجود موافقت نخواهد کرد و اشغالگران باید مسئولیت پیامدهای محاصره مستمر از ۱۲ سال پیش را برعهده بگیرند.

عضو  دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه اظهار داشت مقاومت با تمام  اشکالش چه نظامی یا مردمی تمام گزینه‌ها و درها را برای شکستن محاصره چه از راه فشار بر اشغالگران یا ادامه ارتباط با میانجی‌گران می‌کوبد و هرگز ادامه وضعیت موجود را نخواهد پذیرفت.

الزهار در پیام شدیداللحنی به اشغالگران صهیونیست گفت ما به دشمن اسرائیلی می گوییم که از مراحل گذشته که مقاومت را آزمایش کردید، عبرت بگیرید، مردم فلسطین،‌مردم آزاده و بزرگ‌منش است و همچنان به اصول فلسطینی خود شامل انسان، سرزمین، عقیده و مقدسات پایبند خواهد بود، اصولی که تغییر ناپذیر خواهد بود.

وی افزود اشغالگران بر تغییراتی حساب باز کرده‌اند که در جهان رخ می‌دهد مثل وعده هایی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حامی نامحدود اشغالگران اسرائیلی می‌دهد، اشغالگران همچنین بر حالت هروله و حرکت با شتاب اعراب به سمت رژیم اسرائیلی تکیه کرده‌اند، اینها معادلات متغیر هستند، ولی مسئله ثابت این است که ملت فلسطین هرگز نمی تواند از اصول خود عقب نشینی کند و  دست بردارد.

الزهار گفت جمعه جولان عربی و سوری است، پیام‌ها و مفاهیم زیادی به همراه داشت از جمله آنکه سرزمین عربی با اشغالگر و دشمن واحد روبرو است و در هیچ شرایطی نمی‌توان حتی یک وجب از خاک عربی یا  اسلامی را تسلیم اشغالگران اسرائیلی کرد و آنچه امت عربی را دور هم جمع و متحد می‌کند، بیشتر از آن چیزی است که آنها را متفرق می‌کند، وحدت سرنوشت آنها را دور هم جمع می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.