البرز- فردین حکیمی گفت: برداشت بی رویه از گونه های گیاهی با هدف کسب درآمد زمینه انقراض ونابودی آن را فراهم می کند و باید برای پیشگیری از آن تلاش کنیم.

برداشت بی رویه گونه‌های گیاهی به محیط زیست آسیب می‌زند

فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: متاسفانه در طی ماه های ابتدایی سال شاهد حضور برخی افراد سودجو در مراتع و مناطق کوهستانی البرز با هدف کسب درآمد از گونه‌های گیاهی هستیم.

وی افزود: این در حالی است که در سال های گذشته این رویه تنها محدود به ساکنان محلی وبرای استفاده شخصی بوده است اما در حال حاضر شکل وسیعی پیدا کرده است.

حکیمی با بیان اینکه گونه هایی چون ریواس، کنگر و والک توسط افراد سودجو و به شکل گسترده از سطح مراتع و کوه‌ها چیده شده و برای فروش عرضه می شود، گفت: متاسفانه نوع چیدن این رستنی ها به گونه ای است که زمینه نابودی آنها را فراهم می کند و جدا شدن ریشه آنها از خاک عملا سبب انقراض آنها در مناطق مختلف می شود.

وی با تاکید براینکه پیشگیری از این رویه نیازمند فرهنگ سازی و همکاری ارگان های مختلف است، گفت: در مناطق حفاظت شده و بر اساس قانون حفاظت از رستنی ها در صورت مشاهده افراد متخلف با آنها برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا اداره کل منابع طبیعی نیز برنامه هایی را در دستور کار دارد و لازم است مردم محلی نیز در این خصوص با حساسیت و مسئولیت پذیری بیشتری همراهی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.