مسئول قرارگاه شهید حجت الاسلام تقی پور حوزه علمیه خراسان در مناطق سیل زده لرستان، از کمک رسانی و حضور تبلیغی گرو های جهادی این حوزه در ماه مبارک رمضان در این مناطق خبر داد.

حضور تبلیغی حوزویان خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان در مناطق سیل زده

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی بیان کرد: با توجه به درخواست و استقبال مردمی، مدارس و گروه های جهادی در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان، همچنان در مناطق سیل زده حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حادثه‌ای که برای جمعی از هموطنان در مناطق سیل زده اتفاق افتاد، گفت: با توجه به رویکرد انقلابی حوزه علمیه خراسان و با  تاکیدات آیت الله سید مصباح عاملی مدیر این حوزه  و رسالتی که متوجه علما، روحانیت و طلاب، همواره در طول تاریخ بوده است که در همه ی امور، به عنوان خدمت اجتماعی در کنار مردم باشند، از همین رو گرو های جهادی حوزوی این حوزه در مناطق سیل زده حضور یافتند.

مدیر استانی حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به طرح عملیاتی آیت الله عاملی برای کمک رسانی به مناطق سیل زده، بیان کرد: حوزه علمیه خراسان در ساعات اولیه وقوع این حادثه با تشکیل ستاد کمک به مردم مناطق سیل زده، سه قرارگاه در استان های گلستان، خوزستان و لرستان را تشکیل داد و طلاب و جمعی از اساتید این حوزه با اشتیاق فراوان در صحنه خدمت رسانی حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت قرارگاه شهید حجت الاسلام تقی پور در لرستان را با ماموریت از سوی آیت الله عاملی فعال کردیم، گفت: بیش از ۵۵۰ طلبه، استاد و مدیر مدارس حوزه علمیه خراسان، در شهرهای معمولان، پل دختر و روستاهایی که در مسیر سیل بودند مستقر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی افزود: نسبت به توزیع اقلام اهدایی از جمله پتو، ارزاق خوراکی و اقلام بهداشتی و مبالغ مالی، با سازماندهی و جلسات با ائمه جمعه این شهرها و مسئولان و معتمدان محلی و استانی، نسبت به توزیع آن اقدام شد.

برکات حضور در مناطق سیل زده

وی با بیان اینکه در میان حضور گروه های جهادی حوزوی در مناطق سیل زده، برکات زیادی حاصل شد، گفت: وقتی مردم می دیدند که طلاب و اساتید خالصانه، صادقانه و بدون ریا به آنان خدمت می کنند، شوق و شعف ایجاد شده و احساس آرامش که به واسطه حضور نیروهای جهادی حوزوی در کنار مردم و مصیبت دیده  لمس می شد مشاهده می گردید.

مسئول قرارگاه شهید حجت الاسلام تقی پور در مناطق سیل زده لرستان، با تاکید بر حضور فرهنگی و تبلیغی حوزویان علاوه بر خدمت رسانی، ادامه داد: برخی از افراد که فضای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را لمس نکرده بودند، این حضور و همدلی در مناطق سیل زده و عرصه‌ی ایثار، از خودگذشتگی و محبت را تماشا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نصیرایی با بیان اینکه مرحله نخست کمک رسانی، خارج سازی گل و لای از سطح مناطق و منازل بود که به خوبی صورت گرفت، در پایان گفت: فاز دوم کمک به مردم جهت ساختن منازل و تامین مایحتاج اولیه زندگی می باشد که امید است با همت طلاب، مسئولان و اساتید حوزه علمیه خراسان، در این زمینه نیز موفق عمل کنیم.

منبع: حوزه علمیه خراسان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.