رییس کل دادگستری استان تهران گفت: حدود ۱۰ سال مسئولیت خطیر و سنگین آقای جعفری دولت آبادی با حوادث تلخ فتنه ۸۸ آغاز شد که با همت و تلاش ایشان شاهد کارنامه موفق در برخورد با فتنه گران بودیم.

 اسماعیلی: دولت‌آبادی در برخورد با فتنه‌ ۸۸ کارنامه موفقی داشت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین،رییس کل دادگستری استان تهران، در مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های قدیم و جدید تهران اظهار کرد: دوره تحول در قوه قضاییه که با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی آغاز شده، تقارن مبارکی با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و گام دوم انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این ایام پیدا کرده است.

وی افزود: گام دوم انقلاب، دوره تحول در این قوه حساس و حاکمیتی، دوره عزت و کرامت قاضی دادگاه، دوره صیانت از سلامت دستگاه قضایی و برخورد با مفاسد بدون ملاحظه این و آن، دوره انقلابی‌گری و کار جهادی، دوره دفاع تمام قد از حقوق مردم و برخورد قاطع با مفسدان و جنایتکاران و دوره خدمت بی منت به مردم و مردمی بودن قوه قضاییه و دادگستری‌هاست.

رییس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: دوره تحول، دوره‌ای است که همه ما باید در برابر مردم به تعبیر ریاست قوه قضاییه، خادم عادل و حامی مطمئن باشیم.

اسماعیلی گفت: دادسرای عمومی و انقلاب تهران مهمترین و اثرگذارترین بخش دادگستری به عنوان دهلیز چپ و راست قلب و ورودی و خروجی این مرکز حیاتی است. ثمره شیرین عدالت را با هدایت خون سالم در تمام مویرگ‌های جامعه جاری می‌کند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: در دوره تحول قرار بر این است تحت تدابیر ریاست قوه قضاییه همدلی و هماهنگی نرمافزاری و در یک کلام یکپارچگی بیشتر در اجزای قوه قضاییه به ویژه در دادگستری تهران ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دادسرای تهران و دادستان تهران دارای شأن، جایگاه، اختیارات و مسئولیت‌های ویژه‌ای هم در استان و هم در سطح ملی و بین‌المللی است و در حوزه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی ویژگی‌های بی‌بدیل دارد و نیازمند تعامل و همکاری و هماهنگی و ارتباط با مقامات عالی‌رتبه قضایی،اجرایی، امنیتی و انتظامی و مانند آن است.

وی تصریح کرد: دادستانی تهران در انجام امور محوله نیازمند برخورداری از پشتوانه و حمایت‌های لازم است اما هیچ کدام از این امور مهم جایگاه دادسرا و دادستانی را از دادگستری کل و قوه‌قضاییه به دادستانی کل کشور مجزا و منفک نمی‌کند؛ به همین دلیل در دوره تحول براساس ساختار سازمانی و جایگاه‌های قانونی ارتباط دادسرا و دادگاه و دادسرا و دادستان کل کشور و ستاد قوه قضاییه، نهادینه خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: حدود ۱۰ سال مسئولیت خطیر و سنگین آقای جعفری دولتآبادی با حوادث تلخ فتنه ۸۸ آغاز شد که با همت و تلاش ایشان شاهد کارنامه موفق در برخورد با فتنه گران بودیم و مسئولیت وی با توجه به تلاطم اقتصادی در حوزه ارز ،سکه و خودرو و امثال آن، با برخورد قاطع با اخلالگران در نظام اقتصادی به پایان رسید.

وی گفت: به برادر عزیز و مدیر جوان و انقلابی آقای علی القاصیمهر نیز تبریک می‌گویم و انتخاب ایشان حاصل مرکب پیشنهاد اینجانب به عنوان رئیس دادگستری تهران و تصویب ریاست قوه‌قضاییه است.

اسماعیلی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی در دوره تحول اهتمام به اجرای دقیق همه قوانین است که نمونه بارز آن در انتخاب ریاست دیوان عالی کشور و اجرای اصل ۱۶۷ قانون اساسی و نیز انتخاب دادستان تهران تجلی یافت.

رییس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: جایگاه و نقش دادستان تهران و اهمیت این جایگاه حق را برای رئیس قوه قضاییه ایجاد می‌کرد که دادستان تهران را راسا انتخاب کند اما ایشان بارها نظر اینجانب را در این زمینه جویا شدند و بنده نیز مکرراً عرض کردم که اگر قرار است رئیس کل دادگستری استان تهران تغییر کند با رئیس کل جدید نیز تبادل نظر کنید که فرمودند نظرات مرکب را گرفته و تصمیم‌گیری می‌کنیم. نهایتا از بین گزینه‌های پیشنهادی، آقای القاصیمهر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران انتخاب شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.