رئیس اتحادیه شیرینی فروشان مشهد گفت: قیمت زولبیا بامیه درجه یک، امسال کیلویی ۱۸ هزار تومان فروش می‌شود.

اعلام قیمت انواع زولبیا و بامیه در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، محمد فرزانی با اعلام قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: قیمت زولبیا بامیه درجه دو کیلویی ۱۴ هزار تومان که البته واحدهای ممتاز این محصول را کیلویی ۲۱ هزار تومان به فروش خواهند رساند، همچنین زولبیا و بامیه سنتی ریز ممتاز کیلویی ۲۱  هزار تومان، درجه یک ۱۸ هزار تومان و درجه دو با قیمت ۱۴ هزار تومان به فروش خواهد رسید.
وی با مقایسه قیمت‌ها نسبت به سال گذشته گفت: این در حالی است که سال گذشته خرما کیلویی ۱۲ هزار تومان و زولبیا بامیه با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰  تومان به فروش می‌رسید.
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد عنوان کرد: در صورت مشاهده گران فروشی واحدهای صنفی مربوطه، توسط سازمان بازرسی اتاق اصناف استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت با آنها برخورد خواهد شد.
فرزانی اظهار کرد: با توجه به گرانی تمامی اقلام خوراکی ما تمایلی به افزایش قیمت نداشتیم و خوشبختانه توانسته‌ایم به سمتی پیش برویم که نرخ زولبیا بامیه امسال به گونه‌ای باشد تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه گرانی امری اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: با توجه به گران شدن اقلام مصرفی در بازار نسبت به سال گذشته، نمی‌توان گفت گرانی وجود ندارد.
فرزانی اظهار کرد: خوشبختانه در خصوص تامین مواد اولیه مشکلی نداریم اما مساله‌ای که در این راستا وجود دارد ناشی از مدیریت نادرست شبکه توزیع است که در جهت اصلاح این مدیریت‌ها باید اقداماتی صورت گیرد.
رئیس اتحادیه شیرینی فروشان مشهد با اشاره به اینکه امسال به دلیل نا بسامان بودن وضعیت شکر ما با کمبود این محصول مواجه شدیم، تصریح کرد: در واقع ما می‌خواهیم توزیع این محصول در بین مردم به گونه‌ای صورت گیرد که سود زیادی برای ما به همراه نداشته باشد و هدف‌مان بر این است که بتوانیم در جهت تکریم روزه داران این محصول در بین آن‌ها توزیع شود.
وی گفت: با توجه به کمبود شکری که امسال با آن مواجه هستیم بنا شد که در سراسر کشور به صورت سهمیه بندی در بین واحدهای صنفی توزیع شود. بر همین اساس میزان شکری که امسال به این واحد صنفی تخصیص داده شده ۷۰۰ تن است.
 سهم شکر به واحدهای صنفی ما باید افزایش پیدا کند
فرزانی اضافه کرد: البته که این میزان شکر اختصاص یافته برای واحد صنفی ما که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، به شدت کم بوده و از مسئولین مربوطه در خواست داریم تا این میزان شکر تخصیصی را افزایش دهند تا بتوانیم زولبیا بامیه ماه مبارک رمضان را به نحو مطلوبی در بین مردم توزیع کنیم.
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد خاطرنشان کرد: با این کار از طرفی از سوء استفاده سودجویان جلوگیری می‌شود و از طرف دیگر نیز ما می‌توانیم خدمات بهتری در ایام ماه مبارک رمضان در اختیار روزه داران قرار دهیم.
وی با بیان اینکه امروز قیمت شکر در بازار آزاد کیلویی هفت هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد، اظهار کرد:این وضعیت نابسامانی در بازار ایجاد کرده است.  
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد گفت: با توجه به اینکه بیشترین شکر به صنعت اختصاص پیدا می‌کند، گویی سازمان اتاق اصناف رسیدگی بیشتری به آن‌ها دارد، این در حالی است که نباید میان واحدهای صنفی ما و واحدهای صنعتی تفاوتی قائل شوند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.