سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی خراسان رضوی گفت: جریان‌سازان اقتصادی فضای مجازی خراسان رضوی مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

جریان‌سازان اقتصادی فضای مجازی خراسان رضوی مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، قاضی مهدی حقدادی اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه اینترنت و فضای مجازی در تمامی شئونات و زوایای زندگی  حضور تعیین کننده داشته و در تمامی تصمیم‌گیری‌های فردی اجتماعی تاثیرگذار واقع می‌شود.

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی خراسان رضوی گفت: متاسفانه افراد فرصت‌طلب و سودجو با سوءاستفاده از بسترهای به وجود آمده در فضای مجازی که دارای خصوصیت و  ویژگی سرعت تبادل اطلاعات، گستردگی و فراوانی جمعیت است اقدام به تعیین قیمت‌های نامتعارف و غیرمعقول در بازار زمین و مسکن، خودرو، لوازم خانگی و سایر کالاها می‌کنند و گاها این اقدامات توسط افراد حرفه‌ای و با کار تیمی و سازمان یافتگی همراه است.

حقدادی افزود: با این تفاسیر باید اتحادیه‌ها، کارشناسان و اصناف مختلف هوشیار باشند و به محض رویت این چنین اقداماتی به ویژه در نرم‌افزارهای تبلیغاتی دیوار، شیپور و غیره فورا مراتب را به دستگاه قضایی گزارش کنند.

وی با بیان اینکه این اقدامات مستقیما اقتصاد جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد و به واسطه آن سبب بی‌نظمی، هرج و مرج، عدم اعتماد در معاملات، رکود معاملات و اخلال در نظم اقتصادی جامعه می‌گردد، تصریح کرد: چنانچه مشخص شود فردی برخلاف واقع و با قیمتی نامتعارف کالایی را در فضای مجازی در معرض فروش قرار داده قطعا این موضوع جرم بوده و آن فرد تحت عنوان نشر اکاذیب تعقیب خواهد شد.

سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی مرکز استان افزود:ممکن است افرادی  با اهداف کسب منفعت مالی، ایجاد ناامنی اقتصادی در جامعه یا با قصد اقدام علیه نظام یا هر قصد دیگری  بطور سازمان یافته و حرفه‌ای و تیمی اقدام به قیمت‌گذاری و القاء قیمت‌های گزاف و فاحش به طور گسترده کنند؛  این افراد مطمئنا مجازاتی متفاوت  و شدیدتر خواهند داشت و  تحت عناوین اخلال در نظام اقتصادی کشور و حتی افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب گسترده و وسیع که مجازات آن اعدام است، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.