قزوین_ آیت الله عابدینی گفت: معلمان ویژگی های خود را با آموزه های دین وفق دهند.

معلمان ویژگی‌های خود را با آموزه‌های دین وفق دهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین روز شنبه در آئین نکوداشت مقام معلم که در سالن ورزشی الغدیر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: دارا بودن ویژگی های معلمی را با نگاهی به آموزه‌های دینی می‌توان دریافت و در این آموزه ها، ویژگی های معلم به خوبی تعریف شده است.

وی با اشاره به ارزش کار معلمی افزود: معلمی را می توان عشق بازی با تعلمی و تربیت دانست که برای ساختن انسان های بزرگ دنبال می شود و امام علی (ع) به عنوان معلم نمونه، معلم انسانیت و شرافت و حریت است.

امام جمعه قزوین، شهید مطهری را الگوی بارزی از معلم اصیل معرفی کرد و گفت: معلمان با الگوگیری از این شهید می‌توانند در خود تامل کرده و معرفت خود را نسبت به خداوند ارزیابی کنند و معلمان واقعی کسانی هستند که رسالت الهی را بر دوش خود احساس و آن را تبلیغ می کنند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: شهید مطهری با تالیف کتب ارزشمند، رسالت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را به خوبی انجام داد و در برابر اندیشه های غربی ایستادگی کرد.

وی مطرح کرد: معلمان باید فارغ از حزب باد و ثابت قدم باشند و از آموزه های دینی و قرآنی و نهج البلاغه درس بگیرند و اراده، تفکر و حریت خود را حفظ کنند.

گفتنی است در این مراسم جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله امام جمعه موقت تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.