خراسان شمالی- آیین تجلیل از موسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه های قرآنی شهری و روستایی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد.

۵۸ نفر از فعالان موسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی تجلیل شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در آیین تجلیل از موسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه های قرآنی شهری و روستایی که در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد، گفت: توانمندسازی موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان از اولویت های این اداره کل است.

وی تصریح کرد: اگر موسسات قرآنی ما توانمند باشند، دایره فعالیت ها هم گسترش  پیدا می کند.

وی، با بیان اینکه اگر فعالیت های قرآنی با همکاری موسسات برگزار شود اثرگذاری بهتری خواهد داشت، تصریح کرد:در این راستا نیازمند هم افزایی و همکاری دستگاه های موثر در زمینه قرآن و عترت هم هستیم.

فرخنده یکی از اهداف مهم و تاثیر گذار در اجرای فعالیت های قرآنی را تحقق و ترویج آموزه ها و سواد قرآنی افراد و تبدیل کردن این آموزه ها به رفتارهای اجتماعی در جامعه است.

وی، در ادامه به برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت با عنوان هفته قرآن و عترت اشاره کرد و افزود:در تلاشیم با برگزاری اینگونه برنامه ها تعالیم و آموزه ها، دایره فعالان و مروجان قرآنی را افزایش دهیم.

حسین فرخنده در ادامه با اشاره به اینکه پیگیری های فراوانی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در راستای برگزاری جشنواره آیات در استان اظهار داشت: در سال جاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی با موضوع قرآنی تحت عنوان آیات در خراسان شمالی برگزار می شود.

وی، از فعالان قرآنی و موسسات فرهنگی قرآن و عترت به عنوان متخصصین حوزه فعالیت های قرآنی یاد کرد، افزود:نیازمند کمک های فکری، ایده های قرآنی و حمایت های موسسات و فعالان قرآنی برای تحقق اهداف سازمانی هستیم.

در پایان این همایش از ۵۸ فعال، مربی و مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.